Connect with us

Comert alimentar

Borcanul cu miere la 11,99 lei i-a înfuriat pe apicultorii români! Păreri pro și contra despre oferta Lidl!

Petroniu Gabriela

Published

on

Borcanul cu miere la 11,99 lei i-a înfuriat pe apicultorii români! Păreri pro și contra despre oferta Lidl!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 12 octombrie 2020 14:49

Distribuie pe Facebook

Apicultorii români sunt revoltați după ce au sesizat că în weekend-ul trecut, un mare retailer a pus în vânzare un borcan de miere la 900 de grame la prețul promoțional de numai 11,99 de lei. Supărarea stuparilor este cu atât mai mare cu cât pe borcane nu este indicată țara de origine a mierii, ci se precizează că acestea conțin amestec de miere provenit ”din UE și din afara UE”.Într-o perioadă în care, din cauza pandemiei, târgurile apicole au fost închise, iar din cauza secetei, producțiile de miere sunt foarte mici, apicultorii au avut parte de un weekend groaznic în care au văzut cum românii s-au înghesuit să cumpere miere la ofertă dintr-un lanț de supermarketuri. În perioada 9-11 octombrie, Lidl a avut la ofertă mierea polifloră ”Taina florilor” cu o reducere de 40% de la 19,99 de lei, la un preț de 11,99 de lei, în limita a 10 borcane achiziționate.”Astăzi la Lidl, ”miere” de la Apicola Costache la 12 lei borcanul de 900 ml. Polifloră, necristalizată. Cumpăra lumea din greu…Ce ziceți de asta?”, este postarea de pe un grup de apicultori care i-a revoltat pe stuparii români.În cadrul comentariilor, apicultorii s-au arătat neîncrezători că borcanele ar conține, cu adevărat miere. ”Falsificată”, ”nu aș da nici la dușmani” sau ”sirop trecut prin gușa albinei, altfel nu-mi explic prețul așa de mic”, au fost câteva comentarii legate de mierea de nici 12 lei.Nu toți au fost însă ”contra” ofertei la mierea polifloră. ”Anul acesta cei de la Costache au achiziționat miere și cu 6,5 și cu 7 lei cu plata la 5 zile. Prețul la Lidl a fost o ofertă promoțională și doar pe stocuri limitate. Dacă faceți calculul, au profit, mai ales la cantitățile uriașe care s-au vândut”, este unul dintre comentariile apicultorilor care nu s-au arătat deranjați de borcanele la preț redus.”Taina florilor”, o etichetă nouă pentru mierea ”Moș Costache”Ce le-a atras atenția stuparilor a fost că desi borcanele erau etichetate cu brandul ”Taina florilor”, acestea sunt puse pe piață de Moș Costache, o societate din localitatea ialomițeană Ion Roată, care în trecut a fost ”protagonista” unui alt scandal. La acea vreme, tot la Lidl, borcanele de aproape un kilogram de miere erau comercializate la 9,99 de lei, iar în urma analizelor de laborator s-a dovedit că borcanele conțineau, în proporție de circa 76%, ”zahăr reducător, exprimat ca zahăr invertit”.Legea apiculturii nu se aplică pentru că MADR nu a emis normeleDiscuțiile și nemulțumirile apicultorilor nu ar fi existat dacă Ministerul Agriculturii își făcea treaba și nu încălca noua Lege a apiculturii. Astfel, prin Legea 79/2020, adoptată în acest an și publicată în Monitorul Oficial pe 15 iunie, se arată că ”Producătorii, procesatorii și comercianții sunt obligați să afișeze vizibil pe etichetă țara de origine pentru mierea de albine. Pentru amestecurile de miere provenite din comunitatea europeană și/sau țări terțe, producătorii, procesatorii și comercianții sunt obligați să afișeze vizibil pe etichetă țara sau țările de origine, după caz.”. Adică pe eticheta mierii ”Taina florilor” ar fi trebuit indicate exact țările din care provine mierea comercializată.Modificările aduse la Legea apiculturii nu se aplică pentru că Ministerul Agriculturii nu a emis normele de aplicare în termen de maxim 60 de zile, așa cum prevede noua legislație. Termenul pentru emiterea normelor a expirat pe 21 septembrie, însă abia săptămân trecută, MADR a convocat organizațiile de apicultori la o întâlnire pentru a stabili cum se vor aplica noile reguli din piața mierii comercializată în România.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Comert alimentar

Consumul de roșii în România. Câte kilograme de roșii mănâncă în medie un român, într-un an!

Petroniu Gabriela

Published

on

Consumul de roșii în România. Câte kilograme de roșii mănâncă în medie un român, într-un an!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 24 noiembrie 2020 10:14

Alexandru Bibarţ este unul dintre românii pasionați de grădinărit, în special de cultura roșiilor (foto: aradon.ro)

Câte kilograme de roșii consumă, în mediu, un român, pe parcursul unui an – un calcul făcut de cercetătorii Institutului de Cercetare pentru Economia Agriculturii și Dezvoltare Rurală.Consumul mediu anual de tomate în mediul rural a crescut în perioada analizată, astfel în anul 2015 s-a înregistrat un consum de 12,6 kg/ locuitor, ajungând în anul 2019 la un consum de 13,5 kg/locuitor, reprezentând o creștere de 12%.În mediul urban, consumul mediu anual de tomate a atins cel mai ridicat consum de 14,7 kg/locuitor în anul 2018, în creștere cu 6% comparativ cu consumul înregistrat în anul 2015 (13,8 kg/locuitor).”Se remarcă în medie o diferență de 1,2 kg/locuitor în ceea ce privește consumul de tomate în mediul urban, comparativ cu mediul rural. Această diferență poate fi pusă pe seama posibilității achiziționării tomatelor în perioada de extrasezon de către consumatorii din mediul urban, când prețul tomatelor este mai ridicat”, arată analiza cercetătorilor români.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Producătorii de lactate au vânzări mai bune numai când se plătesc pensiile!

Petroniu Gabriela

Published

on

Producătorii de lactate au vânzări mai bune numai când se plătesc pensiile!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ramona Dascălu – 19 noiembrie 2020 16:06

Industria laptelui merge la ora actuală din inerţie, de pe o zi pe alta şi cu rugăciuni la Dumnezeu, a declarat astăzi, joi – 19 noiembrie, Dorin Cojocaru, preşedintele Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), subliniind că din luna august vânzările de produse lactate au scăzut cu circa 23%.”La ora actuală mai mult se merge din inerţie, de pe o zi pe alta şi cu rugăciuni la Dumnezeu, poate se vor vinde mai bine produsele când se fac plăţile la pensii. Din august au început să scadă vânzările, în jur de 22%-23%, cred că nu numai la produsele lactate ci şi la cele alimentare, în general, şi nu se ştie clar cum va fi de sărbători. De Crăciun mai făceai vânzări, mai făceai o promoţie, o campanie de marketing, dar la ora actuală marketingul este blocat. Toată lumea se concentrează pe online, dar şi acesta se bazează pe resurse logistice pe care nu le ai, pentru că nu am fost pregătiţi pentru aşa ceva. Totul depinde însă de ce comunică Guvernul şi de transparenţa Guvernului, deoarece pe baza lor putem să ne facem un business plan”, a declarat Dorin Cojocaru, în cadrul celei de-a VIII-a ediţii a evenimentului Romanian Food & Agribusiness Conference, potrivit Agerpres.Industria laptelui, în stand-byAcesta susține că industria produselor lactate din România „a intrat în stand-by, în stare de imponderabilitate”, neexistând posibilitatea de a face un business plan din cauza restricţiilor în vigoare legate de închiderea unor unităţi comerciale, a pieţelor de cartier, şcolilor şi industriei HORECA.”Dacă am fi ştiut că după 27 septembrie vor urma nişte restricţii şi se vor închide şcolile nu mai pregăteam acele pachete şcolare, care reprezintă cam 6% din procesarea laptelui în România. Nu poţi să îţi faci un plan de afaceri, dacă nu ştii ce îţi oferă viitorul. Cu restricţionarea circulaţiei mărfurilor, închiderea unor unităţi comerciale sau a pieţelor de cartier, şcoli în continuare închise, HORECA care este închisă, nu prea mai ştii pe ce să te bazezi şi atunci apare acea stare de retragere, un pas în spate şi intri în conservare. Nu poţi să te gândeşti nici la anul 2021, dacă să faci investiţii sau să îţi restricţionezi activitatea. A fost un haos generalizat. Eu cred că cei care îşi dau cu părerea pentru următoarele 3 luni sau pentru 2021 sunt neserioşi. În acest moment eu discut cu foarte mulţi manageri şi există stare de stand-by şi imponderabilitate”, a explicat preşedintele APRIL.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Câte piețe sunt la acest moment închise din cauza restricțiilor!

Petroniu Gabriela

Published

on

Administrația Piețelor: Măsurile restrictive trebuie să fie luate doar acolo unde este cazul!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ramona Dascălu – 17 noiembrie 2020 13:02

Foto: Ziua de Cluj

Câte piețe sunt la acest moment închise din cauza restricțiilor! Adrian Oros a prezentat situația piețelor agroalimentare din România. Ministrul Agriculturii Adrian Oros susține că din totalul de 514 piețe din țara noastră la acest moment doar 27 sunt închise, restul funcționând normal, ca și până acum.Ministrul Oros a spus în conferința de presă de astăzi, marți – 17 noiembrie, desfășurată la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) că pentru 120 de piețe care funcționau în spații închise primarii au găsit soluții pentru modificarea fluxului astfel încât și acestea au fost deschise, rămânând închise doar un număr de 27 de piețe din toată țara.”Legat de stadiul de funcționare a piețelor agroalimentare pentru că există pentru că există foarte multă dezinformare. Aceasta este situația în 16 noiembrie, deci din totalul de 514 piețe agroaliementare, 367 au funcționat din totdeauna în spații deschise sau semideschise, nu s-a modificat nimic. Pentru 120 de piețe, care funcționau în spații închise, primarii au găsit soluții pentru modificarea fluxului astfel încât și acestea au fost deschise. Au rămas închise 27 de piețe în spații închise, adică 5,25%. Aceasta este realitatea privind piețele agroalimentare”, a declarat Adrian Oros în conferința de presă de astăzi.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.