Connect with us

Afaceri

Când încep plățile pentru Programul Tomata 2020? Subvenția minimă: 2.157 de euro/fermier!

Stefanescu Carmen

Published

on

Când încep plățile pentru Programul Tomata 2020? Subvenția minimă: 2.157 de euro/fermier!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Roxana Dobre – 30 iulie 2020 20:06

Distribuie pe Facebook

Fermierii care s-au înscris în schema de ”Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a produsului tomate în spații protejate” așteaptă banii de la Ministerul Agriculturii. La acest moment, legumicultorii nu cunosc cuantumul pe care îl vor încasa, având în vedere că plafonul alocat pentru Ciclul I se împarte la numărul total de cereri eligibile și nu mai ”garantează” plata de 3.000 de euro/exploatație.Agrointeligența-AGROINTEL.RO a făcut un calcul pentru legumicultorii care așteaptă banii pentru programul de tomate, finanțat de la bugetul de stat. Astfel, potrivit ministrului agriculturii, Adrian Oros, pentru acest an, Ciclul I de producție au depus dosare 18.300 de producători de legume. Ministrul a subliniat încă că acesta este numărul total al doritorilor și nu al beneficiarilor, astfel că cei care intră la plată vor fi mai puțini după ce dosarele sunt verificate temeinic de Direcțiile Agricole Județele, instituție care gestionează această schemă.Așadar la un calcul simplu: plafon alocat Ciclul I (39.477.000 euro) împărțit la numărul de cereri (18.300) rezultă un cuantum MINIM de 2.157 euro adică 10.244,88 lei, convertit conform cursului de 4,7496 lei pentru un euro, stabilit de către Banca Centrală Europeană la data de 30 septembrie 2019, pentru schema de ajutor de minimis. Valoarea ajutorului de minimis care se poate acordă beneficiarilor din Programul Tomata este de maximum 14.248,8 lei/beneficiar/an!Legumicultorii nu știu când încep plățileLegumicultorii care au cerut sprijinul nu știu nici în acest moment când ar putea demara plățile pentru acest program. Ei reclamă pe un grup de cultivatori de legume că nu au primit niciun semn privind demararea plăților. ”De la 1 august încep să îi vireze”, este optimist Mihai Gui, unul dintre legumicultorii care au răspuns la întrebarea ”Când încep plățile pentru tomate?”. Gheorghe Zăvăleanu, inspector superior la Primăria Izbiceni – una dintre cele mai cunoscute zone legumicole a completat că încă nu se știe suma finală care va ajunge la legumicultori. ”Nu știm suma, nu s-au clarificat documentele de valorificare!”, a spus specialistul. O altă legumicultoare a avansat și o sumă ce va ajunge la producătorii de legume, 2.185 euro, fără a explica însă dacă informația este una oficială, comunicată de vreo Direcție Agricolă sau este doar un calcul personal. În plus, legumicultorii mai arată în cadrul aceluiași dialog că ”pe vremea aceasta anul trecut banii erau în conturi deja” și acuză chiar că ”termenul limită de valorificare a legumelor ar fi fost prelungit cu două săptămâni tocmai pentru că Guvernul nu are încă banii care ar trebuie să ajungă la legumicultori”.Programul ”Tomata” ar putea să nu mai fie finanțat din 2021Ministrul Agriculturii a anunțat recent că Programul ”Tomata” nu ar mai primi sprijin financiar din anul 2021. ”Ce vreau să subliniez și le-am spus și beneficiarilor acestui ajutor, toate programele începute (de veche guvernare n.r) le vom continua și în acest an. Majoritatea acestora sunt în anul patru iar un program de sprijin suportat din Bugetul Național (banii pentru Programul de tomate se plătește de la Bugetul Statului n.r) se urmărește să vină la un moment dat un sector aflat în dificultate. Eu cred că după patru ani de zile, după ce a fost ajutat un sector, statul trebuie să mute acel ajutor în alt sector pentru că sunt și alte sectoare în dificultate”, a mai spus ministrul.El a completat că numărul celor care au solicitat bani în 2020 pentru Programul Tomata este 18.300. ”Sigur că diferă numărul celor înscriși și numărul celor care la sfârșit beneficiază de bani (eligibili n.r). Au fost, nu vă ascund, județe în anii trecuți, sper ca în acest să nu mai fie, unde s-au înregistrat sute de dosare fictive. Anul acesta am încercat să verificăm mai atent dar acest lucru a fost mai greu posibil pentru că au existat restricții de mișcare exact în perioada în care inspectorii de la Direcțiile Agricole Județene (DAJ) trebuiau să efectueze controalele. Sigur că nu toate dosarele au fost aprobate. Vă dau exemplu județului  Timiș pentru că suntem aici, din 92 de dosare înregistrate, doar 84 au valorificat producția. Numărul cel mai mare de beneficiari sunt în județele Galați, Olt, Teleorman, Dolj unde au fost întotdeauna zone legumicole consacrate”, a mai spus ministrul.Datele făcute publice de Ministerul Agriculturii, în analiza SWOT, arată că pe parcursul derulării programului s-a constatat o creștere semnificativă  a numărului de beneficiari, de la 8.026 în anul 2017 la 15.711 în anul 2018 și respectiv 20.723 în anul 2019. ”Creșterea numărului de beneficiari a dus la creștere a suprafețelor și a producțiilor de tomate cultivate în spații protejate. Astfel, în anul 2017 suprafața cultivată cu tomate în cadrul programului a fost de 802,6 ha, în anul 2018 de 1.571,1 ha ajungând la 2.072,3 ha în anul 2019”, subliniază MADR.Sursa citată mai arată că producțiile de tomate obținute de beneficiarii programului au fost de 89.235 tone în anul 2018 și respectiv 82.507 tone în anul 2019, fapt resimțit în scăderea importurilor în anul 2019 cu 6,2% față de anul 2018.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Afaceri

Vânzările de sămânță de grâu – în toi la SCDA Caracal. ”Vedetele” campaniei: soiul Otilia, urmat de Glosa!

Stefanescu Carmen

Published

on

Vânzările de sămânță de grâu – în toi la SCDA Caracal. ”Vedetele” campaniei: soiul Otilia, urmat de Glosa!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 13 august 2020 19:43

Distribuie pe Facebook

Campania de vânzare sămânță – în toi la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare de la Caracal, unitate de cercetare ce reprezintă unul dintre cei mai mari producători de sămânță de grâu din zona de sud a țării. Comenzile din acest an sunt mai numeroase și mai mari și din cauză că mulți fermieri au fost afectați de secetă și, dacă în alți ani, își produceau singuri genetica, acum sunt obligați să cumpere semințele pentru campania de toamnă.”Vindem sămânță în toată țara, am vândut și la Iași unui grup de fermieri care ne-a vizitat – au achiziționat două tiruri de sămânță, am dat sămânță de grâu și unui client de la Sighetu Marmației, am vândut foarte mult în zona Constanța și la noi, în zona de sud, dar și în Transilvania – ferme din Harghita, Mureș, Covasna”, ne-a declarat directorul SCDA Caracal, Marius Cătălin Bran.Dacă în alți ani, preferatul de departe al fermierilor era soiul Glosa, la grâu acum ”se poartă” Otilia, un soi tot românesc, cu o productivitate superioară vedetei Glosa. ”Cel mai cerut soi în acest an este Otilia. Deși este numai în al doilea an la vânzare la noi, are o ascensiune fulminantă. Sunt fermieri care cultivau numai Glosa și acum cumpără Otilia sau cumpără și Glosa, și Otilia”, ne-a spus directorul de la SCDA Caracal.Un fenomen nou în acest sfârșit de vară este prezența mult mai agresivă a samsarilor de sămânță care la recoltare au cumpărat grâu de la fermierii care au avut producție și acum vând boabele ca sămânță. Agricultorii cu experiență și care vor să aibă o cultură sigură nu cad în plasa acestor comercianți de ocazie. ”Pe noi ne sună fermierii și nici nu apucăm să le spunem noi despre sămânță că ne și întreabă dacă sămânța este certificată. Noi suntem o instituție de stat, un furnizor și un partener serios pentru fermieri, sămânța noastră este certificată, are o puritate de de 99,7-99,9%, germinația este de 92-97%, iar MMB-ul se situează între 45-47,7g pentru cele 1.000 boabe”, a vorbit despre sămânța de grâu reprezentantul stațiunii din județul Olt.Deloc de neglijat, sămânța de grâu de la SCDA Caracal este unul premium cu un produs de top din portofoliul companiei Bayer – fungicidul Redigo Pro și cu adjuvantul Peridiam Active care asigută microelementele necesare în primele faze de vegetație ale plantei.Prețurile pentru sămânța oferită de SCDA Caracal:OTILIA categ. biologică BAZĂ – 2,8 lei/kg
GLOSA categ. biologică BAZĂ -2,5 lei/kg
IZVOR categ. biologică BAZĂ – 2,4 lei/kg
OTILIA categ. biologică C1 – 2,5 lei/kg
GLOSA categ. biologică C1 – 2,3 lei/kg
GLOSA categ. biologica C2 – 2 lei/kg”, se arată în postarea SCDA Caracal de pe Facebook.Fermierii interesați să cumpere sămânță de grâu de la Stațiune pot afla mai multe detalii despre condițiile de livrare sunând 0249.511.990 /0372.797.998 sau direct, la sediul SDCA Caracal, str. Vasile Alecsandri nr. 106.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Afaceri

ORDIN INTERNE: Înregistrarea tractoarelor la Primărie nu se mai face fără atestat de la RAR!

Stefanescu Carmen

Published

on

ORDIN INTERNE: Înregistrarea tractoarelor la Primărie nu se mai face fără atestat de la RAR!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Roxana Dobre – 13 august 2020 17:33

Distribuie pe Facebook

Înregistrarea tractoarelor la primărie se mai poate face numai dacă mașinile agricole sunt omologate și au atestat tehnic emis de RAR – Registrul Auto Român! Un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a fost publicat în Monitorul Oficial cu o serie de modificări privind modul în care se poate face înregistrarea mașinilor agricole autopropulsate, dar și a remorcilor tractate de acestea.Un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) aduce numeroase modificări la procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor a fost oficializat marți după ce a fost publicat în Monitorul Oficial. Ordinul aduce clarificări și pentru înregistrarea tractoarelor la Primării.”Se înregistrează la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București numai tractoarele agricole sau forestiere, remorcile destinate a fi tractate de către acestea, troleibuzele, mopedele și cvadriciclurile ușoare așa cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri, omologate potrivit legii, pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis cartea de identitate a vehiculului, mașinile autopropulsate pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis atestatul tehnic, precum și tramvaiele și vehiculele cu tracțiune animală”, prevede actul normativ. Practic, noile referiri (cele subliniate) sunt conforme cu reglementările europene”, arată sursa citată.Înregistrarea vehiculelor în condițiile prevăzute mai sus se realizează de către compartimentele de specialitate de la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București, pe a căror rază teritorială își au domiciliul, reședința ori sediul proprietarii vehiculelor respective.”Autovehiculele, remorcile și tractoarele agricole sau forestiere din dotarea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, precum și a Serviciului Român de Informații se înregistrează la aceste instituții numai dacă au fost omologate potrivit legii și dețin carte de identitate a vehiculului emisă de Regia Autonomă «Registrul Auto Român», iar mașinile autopropulsate numai dacă dețin atestat tehnic emis de Regia Autonomă «Registrul Auto Român». Autovehiculele și remorcile cu excepția remorcilor destinate a fi tractate de către tractoarele agricole sau forestiere pot, după caz, să fie înmatriculate, în condițiile legii”, se mai arată în textul citat.Radierea se efectuează de către autoritatea care a efectuat înmatricularea pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărții de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a certificatului de atestare fiscală.Citiți și: Ministerul de Interne: Tractoarele nu se mai pot înregistra la Primărie fără factură, carte RAR și ITP!În procedură apare reglementată situația în care solicitantul operațiunii de înmatriculare a păstrat anterior o combinație a numărului de înmatriculare. Acesta va aduce plăcuțele la înmatriculare, alături de documentele necesare, dar acestea vor putea să îi fie reținute dacă nu îndeplinesc cerințele impuse de lege sau dacă combinația numărului de înmatriculare nu a fost restricționată conform legii, între timp.Și, dacă tot suntem la plăcuțe, ordinul prevede că titularul certificatului de înmatriculare sau înregistrare este obligat să solicite eliberarea unei/unor plăcuţe cu număr de înmatriculare sau înregistrare în locul celor furate, pierdute sau deteriorate, în termen de cel mult 30 de zile de la data la care a intervenit una dintre aceste situaţii.Apoi, la eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare apar următoarele modificări:
nu mai trebuie adusă cartea de identitate a vehiculului;
chestiunea poate fi făcută și prin mandatar, cu procură specială autentică.

La autorizația de circulație provizorie se depun și documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine, atunci când vehicolul a mai fost înmatriculat în alt stat (în original și în copie). De asemenea, trebuie adus și originalul documentului care atestă dreptul de proprietate al solicitantului, nu doar copia. Și aici lucrurile se pot rezolva prin mandatar cu procură specială autentică.Dacă nu pot fi aduse documentele de înmatriculare din statul străin, se va autoriza provizoriu circulația pentru cel mult cinci zile, fără a se depăși însă data la care expiră asigurarea obligatorie auto.De asemenea, Ordinul MAI 120/2020 are reguli noi și pentru cei care vor să păstreze combinația numărului de înmatriculare: trebuie cerută autorității care a făcut înmatricularea, până la momentul radierii vehiculului, al expirării solicitării anterioare de păstrare sau al transmiterii dreptului de proprietate pe numele dobânditorului, după caz, cu plata tarifului aferent. Solicitarea înscrierii acesteia în evidențele autorității se face în baza depunerii următoarelor documente:
cererea solicitantului;
actul de identitate al solicitantului sau documentele care atestă dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul persoanei juridice, în original și în copie;
dovada achitării tarifului de păstrare a combinației numărului de înmatriculare.

Combinația numărului de înmatriculare poate fi păstrată un an de când s-a făcut solicitarea, dar se pot cere prelungiri până la cel mult trei ani. Cei care au cerut păstrarea numerelor până ca acest ordin despre care vorbim acum să ajungă la Monitorul Oficial, adică până marți, trebuie să știe că sunt vizați și ei de aceste reguli, iar termenele se calculează începând cu data intrării ordinului în vigoare (11 august 2020).„Responsabilitatea asigurării continuității păstrării combinației numărului de înmatriculare revine solicitantului operațiunii respective”, prevede ordinul.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Afaceri

Val de controale în Portul Constanța! Se verifică spații de depozitare și planurile antiincendiu!

Stefanescu Carmen

Published

on

Val de controale în Portul Constanța! Se verifică spații de depozitare și planurile antiincendiu!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Angelica Lefter – 13 august 2020 15:08

Foto: wikipedia.com
Distribuie pe Facebook

Val de controale în Portul Constanța. Inspectorii care fac verificările aparțin Administrației Porturilor Maritime (APM), iar țina lor o reprezintă spațiile unde pot fi manipulate și depozitate substanțe periculoase. Controalele au loc după ce la începutul lunii, o explozie a avut loc în Beirut, Liban, din cauza depozitării improprii a unei mari cantități de azotat de amoniu.Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime (APM) atrag atenția că că toţi operatorii care manipulează substanţe periculoase trebuie să aibă un plan de securitate aprobat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU).Asta în condițiile în care, potrivit mediafax.ro, aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu sunt depozitate în Portul Constanţa, cea mai mare cantitate fiind în zona de nord. Cifrele arată, astfel că, în Portul Constanța, există în prezent de 10 ori mai multă cantitate de azotat de amoniu față de câtă exista în Beirut la momentul exploziei, peste 2700 de tone din substanța care a distrus jumătate din oraș.”Toţi operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanţa, categorie în care se încadrează şi azotatul de amoniu, au obligaţia întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea şi transportul acestor tipuri de mărfuri”, a transmis, astăzi, joi – 13, APM.Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria îngrășămintelor chimice trebuie depozitat în condiții speciale, ferit de surse de foc, în anumite cantități și spațiu între stive.Foto ilustrativă: ctnews.ro
”În prezent, avem în evidenţele CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa 5 operatori care efectuează operaţiuni de încărcare / descărcare şi depozitare temporară a acestui tip de marfă. Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanţa”, potrivit Administrației Porturilor Maritime.Din datele oferite de instituție, 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanţa Sud) şi urmează sa plece în următoarele două săptămâni în tranzit în Ungaria. Cea mai mare cantitate, 17.521 tone de azotat de amoniu, este depozitată în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanţa), iar 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internaţional (în zona Midia a portului Constanţa).”Toţi operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condiţiile de siguranţă impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020”, a mai anunţat Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA.Amintim că, în urma exploziei de la Beirut, din Liban, cel puţin 158 de persoane au murit, iar alte aproximativ 6.000 au fost rănite.
Mai bine de 300.000 de oameni au rămas fără locuinţe în urma exploziei, iar daunele sunt estimate la 15 miliarde de dolari (12,7 miliarde de euro).

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.