Connect with us

Tractoare si Combine

Codul Rutier 2020: Carnet de conducere numai cu absolvirea a 10 clase și controale medicale mai dese

Tudor Bogdan

Published

on

Codul Rutier 2020: Carnet de conducere numai cu absolvirea a 10 clase și controale medicale mai dese
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

agrointeligenta.ro – 1 ianuarie 2020 16:21

Distribuie pe Facebook

Codul Rutier aduce o serie de schimbări în 2020. Între noutățile ce vor intra în vigoare în acest an se numără obligativitatea de a absolvi 10 clase pentru a putea obține carnetul de conducere, dar și controale medicale mai dese pentru șoferi. Prevederile sunt generale, astfel încât se aplică și pentru circulația tractoarelor și a altor mașini agricole pe drumurile publice.Cod Rutier 2020: Situația înmatriculării unui vehicul, verificată onlinePotrivit Hotnews.ro care prezintă cele mai recente modificări ale Codului Rutier, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor realizează, gestionează şi pune la dispoziţia publicului o aplicaţie informatică, în mod gratuit, printr-un serviciu on-line, pe pagina proprie de internet, pentru a se verifica situaţia înmatriculării unui vehicul, precum şi motivul suspendării înmatriculării acestuia.Cod Rutier 2020: Terminarea a 10 clase, condiție obligatorie din 1 iulieDe altfel, din 1 iulie 2020, persoanele care vor să aibă carnet de conducere trebuie să aibă absolvite cel puțin 10 clase terminate.În plus, persoanele în vârstă care încă mai doresc să conducă pe drumurile publice vor fi obligați să facă mai des controlul medical.Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și ca cei care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Tractoare si Combine

Fermierii pot cumpăra tractorul TAGRO în rate direct la fabrică, fără avans sau dobândă!

Tudor Bogdan

Published

on

Fermierii pot cumpăra tractorul TAGRO în rate direct la fabrică, fără avans sau dobândă!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ramona Dascălu – 30 iulie 2020 17:39

Distribuie pe Facebook

Tractor în rate plătite direct la fabrică, fără dobândă și fără să fie nevoie de vreun avans la achiziționarea utilajului! Fabrica românească de tractoare Irum Reghin, din județul Mureș, a introdus un sistem prin care să îi ajute pe fermierii români să își cumpere mai ușor un utilaj nou.”Am dezvoltat pentru fermie­rii români un sistem de ofertare cu avans zero, dobândă zero și rate direct la fabrică. Consider că provocările vor ține de identificarea unor variante de finanțare cât mai eficiente. Iar schimbarea cred că vine din creșterea acestui concept de a cumpăra local, de a susține producătorii români“, a declarat Mircea Oltean, care este și CEO al companiei.În ceea ce privește perioada de pandemie, directorul general al IRUM spune că nu a avut efecte negative asupra fabricii de tractoare și că a profitat de faptul că nu a avut așa multe comenzi pentru a dezvolta ceva nou. Pentru susținerea planurilor sale pe termen mediu sau lung, compania a demarat o investiție de peste nouă milioane de euro, care vizează în principal creșterea ca­pa­cității de producție a utilajelor, prin construcția unei noi hale și achiziția unor echipamente moderne de prelucrări mecanice.„Noi am lucrat, nu am fost presați de multe comenzi, și atunci am profitat pentru a dezvolta ceva nou (…)Ne aflăm într-un proces continuu de retehnologizare și de creștere a capacită­ților de producție. Din fericire, nu am fost ne­voiți să renunțăm la niciun plan în peri­oada aceasta. Totodată, la capitolul pro­iecte principale pe care ne focusăm se află și cele legate de reglementările de mediu, respectiv montarea pe utilajele noastre a mo­toarelor cu stagiul V de poluare“, a explicat acesta pentru newmoney.ro. În 2018, după o pauză de mai bine de zece ani, IRUM a lansat primul model de tractor agricol românesc conceput și produs la Reghin, TAGRO. Luna trecută, a început dezvoltarea a trei noi modele de dimensiuni mai mici, la prețuri care variază între 10.000 și 20.000 de euro, dedicate fermelor de familie. Planurile IRUM nu se opresc însă aici.„Într-un viitor apropiat, pe porțile fabricii noastre vor mai ieși cinci noi mo­dele, cu diferite capacități de motorizare, de la 30 până la 60 de cai-putere“, a dezvăluit Mircea Oltean.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Tractoare si Combine

Automobilul preferat al lui Ștefan Poienaru este tractorul. Românesc și fără cabină!

Tudor Bogdan

Published

on

Automobilul preferat al lui Ștefan Poienaru este tractorul. Românesc și fără cabină!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Daniel Befu – 16 iulie 2020 00:27

Imaginile cu tractoarele românești fără cabină îl fac și astăzi nostalgic pe Ștefan Poienaru (foto: www.automobileromanesti.ro)
Distribuie pe Facebook

Cea mai tare mașină de fermier pe care a condus-o Ștefan Poienaru de când este în agricultură nu reprezintă vreun model de fiță sau vreun 4X4 cu suspensii solide. Pentru agricultorul ialomițean, adevărata mașină de fermier a rămas tractorul. Și nu orice tractor, ci U650, în versiunea fără cabină, de care îl leagă cele mai dragi amintiri din câmp.”Tractorul acela U650 pe care îl aveam eu, fără cabină și pe care îl conduceam îmi era atât de drag, dar nu numai mie, ci și unui cățel pe care îl aveam la fermă și care fugea după mine mereu. Tractorul neavând cabină, cățelul se apropia și în mersul tractorului sărea undeva lângă scaunul conducătorului. Au fost 7 ani cât am stat la fermă și nu m-am despărțit de acel tractor fără cabină. I-am apreciat valoarea. Începuse să-mi placă tractorul meu și nu mă despărțeam de el”, își amintește fermierul din Fetești.Ștefan Poienaru l-a folosit în toate treburile zilnice din cursul deplasărilor cu tractorul prin IAS Stelnica, între 1972 și 1979, pe vremea când era un tânăr inginer animat de elanul, uneori nebunesc, al vârstei: ”În fiecare dimineață când ajungeam la fermă, găseam lângă fântână un butoi din lemn, cu apă, pe care trebuia să -l duc în câmp celor 70-80 de oameni care lucrau la prășit. Am constatat că oamenii respectivi veneau la jumătate de kilometru de locul în care prășeau, ca să bea apă, așa că atunci am confecționat acest butoi pe două roți și-mi sacrificam foarte mult din timp mutând butoiul în fața oamenilor care prășeau, în așa fel încât ei să nu piardă timp ca să se deplaseze până în capul locului, fiindcă pierdeau o oră până se duceau să bea apă și nu puteai să le interzici să bea apă”.Tinerețea cu U650 nu a fost însă lipsită de peripeții. ”Sigur că aveam multe alte întâmplări. Făceam pana tractorului ceea ce nu putea crede nimeni. Nici eu nu credeam că aș putea să pun un petic la o cameră de tractor și că aș putea da jos anvelopa unui tractor. M-am descurcat. Trebuia să mă descurc cu ciocanul și cu o rangă. Mă adaptam. Tot din peripețiile cu acel tractor îmi amintesc că noi irigam foarte mult pe vremea aceea. Fiecare fermă la 1.000 ha avea câte 10-15 moto-pompe cu care luam apă din rețeaua de desecare. Însă analul de desecare era foarte adânc și era foarte dificil să cobori moto-pompa aproape de apă. Era un adevărat curaj să lași moto-pompa și atunci operațiunea asta o făceam eu cu tractorul fără cabină, fiindcă îți oferea mai multă vizibilitate, un spor de atenție și pe care mă obișnuisem să îl manevrez foarte ușor. De aceea când condițiile erau mai dificile, mecanizatorii de la fermă întotdeauna apelau la mine, probabil pentru că eram mai necugetat ca să fac aceasta operațiune dificilă, de a apropria moto-pompele de apa din râpă, stând cu utilajul aplecat periculos. Însă având în vedere că aveam 24 de ani, nu aveam nici o senzație că era greu. Eram îndrăgostit de utilajul ăsta!”, este nostalgic și astăzi, Ștefan Poienaru, cu gândul la tractorul românesc ce i-a marcat primii ani în agricultură.Cea mai mare satisfacție a lui Poienaru când s-a urcat pe tractor acum avea un mijloc ”profesionist” de a se deplasa. ”Mi se părea un salt formidabil că eu nu trebuia să merg cu căruța sau cu șareta Aveam o viteză mare de deplasare. Tractoarele românești erau foarte bune, fiabile, nepretențioase, nesofisticate și neelectronizate. Fiind pur mecanice, intervențile se făceau foarte repede. Într-o noapte îl reparai, a doua zi îl aveai la treabă”, povestește nostalgic Poienaru.În 1979 Poienaru a fost promovat director tehnic al IAS-ului Stelnica. Odată cu promovarea s-a schimbat și mijlocul de deplasare prin fermă. ”Am primit un IMS cu șofer, iar mai apoi un ARO pe benzină, însă duceam dorul tractorului”, admite producătorul.Deși n-a mai urcat niciodată la volanul tractorului lui decapotabil, a continuat să conducă cu aceeași plăcere tractoarele U 650. ”Erau 10 km de la locul unde acosta bacul, pe malul brațului Borcea, până la sediul fermei. În fiecare seară lucrătorii din insulă se urcau în remorca tractorului, iar bacul ne traversa pe uscat. Eu eram cel care, fiindcă aveam carnet de profesionist B și C pe care îl luasem din facultate, duceam în remorca tractorului acasă pe fiecare din cei 15 mecanizatori ai noștri, desigur, cu tot cu sacul de pepeni pe care îi cultivau la fermă sau cu alte agoniseli pe care le duceau pentru familie. Eram o frumoasă familie. Aveam 15 mecanizatori. Operațiunea asta o făceam în fiecare seară. De la acele momente m-am inspirat, atunci când, în capitalism, am încercat să aleg denumirea unei societăți. Am ales numele Agrofam plecând de la conceptul «Agricultura Familiei»”, povestește agricultorul pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO.În prezent fondatorul Agrofam are un Volvo XC 90 4×4, achiziționat în urmă cu 17 ani: ”N-am aceasta pasiune a mașinilor. Eu nepricepându-mă și nefiind atras de mașini, ci fiind îndrăgostit de tractor, m-am uitat în prezentarea acestui tip de mașină, unde spunea că e cea mai rezistentă la un eventual impact și de aceea am ales-o. Ulterior am păstrat-o pentru că nu m-a dezamăgit deloc. Nu m-a lăsat în nici un noroi sau baltă și nu a trebuit să o repar deloc. Nu i-am făcut nimic altceva decât service-ul anual. Rămân însă pasionat de tractorul U 650”, dă verdictul definitiv fermierul care administrează, prin grupul Agrofam circa 8.000 de hectare de teren agricol în județul Ialomița.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Tractoare si Combine

Conducerea tractoarelor cu permis categoria B? Ce răspunde ministrul Adrian Oros!

Tudor Bogdan

Published

on

Conducerea tractoarelor cu permis categoria B? Ce răspunde ministrul Adrian Oros!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

agrointeligenta.ro – 17 iunie 2020 07:31

Distribuie pe Facebook

Lipsa acută de tractoriști a fost semnalată ministrului Agriculturii, Adrian Oros. Mai exact, un fermier din județul Brașov, Mihai Gabriel Olaianoș din Satu Nou, i-a scris șefului de la MADR că o mare problemă este reprezentată de faptul că pentru a opera utilajele agricole este nevoie de permis de conducere categoria Tr.Fermierul i-a transmis ministrului Oros că se confruntă cu ”lipsa acută de tractoriști din cauza permisului de conducere categoria Tr care se obține foarte greu”. Agricultorul i-a cerut lui Oros să se implice pentru ca legislația să fie schimbată în așa fel încât ”cei care au permis categoria B să poată conduce tractoare cu masă maximă de 3,5 tone”.Răspunsul ministrului Agriculturii a fost că ”această reglementare nu ține de Ministerul Agriculturii, modul sau procedura în care se emit permisele de conducere”. Nu este clar dacă răspunsul ministrului, oferit în cadrul unui live pe Facebook, a fost mai amplu întrucât pe filmare, după această declarație evazivă apare un cadru negru.Vă reamintim că circulația pe drumurile publice este reglementată de Codul Rutier. În ultimii ani au existat mai multe cazuri în care fermierii au fost amendați sau chiar li s-a făcut dosar penal pentru că au condus tractoare fără a avea permis de conducere pentru acest utilaj sau, în unele cazuri, chiar fără a avea deloc permis de conducere. Curtea Constituțională a României s-a exprimat pe marginea acestui subiect, stabilind că anumite prevederi din lege sunt neconstituționale, iar legislația trebuei clarificată cu privire la toate situațiile în care un operator poate circula cu tractorul în localitate sau în afara ei. 

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.