Connect with us

Politic

COMISIA EUROPEANĂ, ÎN CONTROL LA ANSVSA!

Matei Dorin

Published

on

COMISIA EUROPEANĂ, AJUTOR DE 80 DE MILIOANE DE EURO!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Experții misiunii de audit vor evalua sistemul de controale oficiale pe întregul lanț al laptelui, fiind vizate mai multe aspecte, dintre care menționăm: prioritizarea, planificarea, organizarea și efectuarea controalelor oficiale privind siguranța laptelui și a produselor din lapte; controalele oficiale pentru verificarea cerințelor de sănătate și de igienă pentru producerea laptelui crud; controalele oficiale pentru stabilirea criteriilor microbiologice și a nivelurilor maxime admise de reziduuri și contaminanți în lapte și produse lactate; verificarea eficienței controalelor oficiale, inclusiv activități de urmărire (follow-up) și măsurile aplicate în cazul constatării unor neconformități; implementarea cerințelor relevante ale legislației europene cu privire la producerea laptelui crud și a produselor lactate, inclusiv igiena, siguranța și trasabilitatea alimentelor; implementarea permanentă a procedurilor bazate pe principiile HACCP (Sistemul de Analiză a Riscurilor în Punctele Critice de Control), precum și testarea prin analize microbiologice.
Misiunea de audit se va desfășura sub forma a 5 reuniuni de lucru în sistem video/teleconferință după cum urmează:
în data de 7 decembrie 2020, va avea loc reuniunea de deschidere a misiunii;
în zilele de 8,10 și 14 decembrie 2020, inspectorii DG(SANTE) vor purta discuții cu reprezentanții Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Dolj, Suceava și Botoșani;
în data de 16 decembrie 2020, va avea loc reuniunea de închidere a misiunii de audit și prezentarea concluziilor preliminare.
Menționăm că, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a organizat de la debutul pandemiei de COVID-19, mai multe videoconferințe cu reprezentanți ai operatorilor din domeniul alimentației publice, inclusiv cu operatori din industria laptelui, pentru a veni în sprijinul acestora și a-i informa în timp util asupra măsurilor pe care trebuie sa le întreprindă.
Printre măsurile care trebuie aplicate de operatorii din acest domeniu se numără: verificarea stării de întreținere a tuturor spațiilor, echipamentelor și ustensilelor necesare pentru desfășurarea activităților permise, revizuirea planurilor de igienizare și dezinfecție, în sensul creșterii frecvenței acestor acțiuni și a realizării lor cu produse biocide adecvate, verificarea stocurilor de produse, eliminarea celor care ar putea produce toxiinfecții alimentare și instruirea personalului lucrător privind regulile generale de igienă necesare obținerii de produse alimentare sigure, precum și cele suplimentare de prevenire a răspândirii virusului SARS – CoV2.



Source link

Politic

CONSULTĂRI FERMIERI pentru SUBVENȚIA APIA DE 829 EURO/HA!

Matei Dorin

Published

on

APIA: CERERI PENTRU PLATA AJUTORULUI DE STAT!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Asteptam opiniile dumneavoastră vizavi de propunerile Asociației pentru contractul de sfeclă de zahăr din acest an.
Contractul de cumpărare și livrare sfeclă de zahăr din Campania 2021-2022
REZUMAT ÎNTREVEDERI TEREOS – ASOCIAȚIA CULTIVATORILOR DE SFECLĂ DE ZAHĂR ,,BETA”, LUDUȘ
După cum ați fost informați, până acum au avut loc trei întrevederi între conducerea TEREOS și membrii Consiliului Director al Asociației Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr ,,BETA”, Luduș. În cadrul acestora, au fost abordate problemele transmise de cultivatori și răspunsul final primit din partea TEREOS, după cum urmează:
– Legat de recepția sfeclei de zahăr, a fost semnalat faptul că, datorită presiunii de apă prea mare la spălare, sfecla este fragmentată, o parte din aceasta pierzându-se pe canal. De asemenea, din această cauză, șansa de a fi incluse la proba de digestie a bucăților de sfeclă întreaga este mai redusă, aceasta influențând negativ proba de digestie. În urma spălarii puternice a sfeclei de zahăr și datorită fragmentării, sfecla este îmbibată cu apă, ceea de duce la scăderea digestiei. S-a propus constituirea unei Comisii mixte (fabrică – asociație) înainte de deschiderea sezonului de recepție din acest an, care să analizeze modul de prelevare, spălare și analiză a probelor de sfeclă de zahăr, precum și remedierea deficiențelor constatate, de comun acord.
– Datorită faptului că la efectuarea probei de digestie intră și coletul, aceasta atrage o scădere a conținutului de zahăr (fapt confirmat de studiile științifice făcute în acest sens), cultivatorii pierzând atât în ceea ce privește digestia mai scăzută, cât și cantitativ, coletul forfetar (3%), s-a propus eliminarea coletului forfetar și revenirea la plata borhotulul de 1 euro/to.
– La recepția sfeclei de zahăr apar, uneori, unele anomalii în ceea ce privește procentul de impurități minerale. Astfel, se întâmplă adesea să apară camioane din acelasi siloz cu un procentaj mai mare cu 15, 20 sau chiar 30 de procente față de procentul mediu al impurităților silozului respectiv. S-a propus ca aceste diferențe să fie considerate anomalii și la camioanele respective să se aplice procentul mediu de impurități al silozului în cauză.
– Având în vedere faptul că, cultivatorii au acceptat, prin semnarea contractului, plata sfeclei de zahăr în tranșe, până în 30 martie a anului următor culturii, s-a propus eliminarea oricăror dobânzi practicate de TEREOS, care nu sunt legate de furnizarea de materiale necesare producției.
– Nu peste mult timp începe noul sezon de însămânțare. S-a propus repararea mai de calitate a semănătorilor, pentru a putea începe semănatul la timp și în bune condiții, din punct de vedere calitativ.
– În ceea ce privește cursul de schimb valutar practicat euro/leu, în prezent se folosește cursul mediu de schimb din ultima lună, stabilit de Banca Centrală Europeană, înainte de 1 octombrie a anului în curs. S-a propus practicarea unui curs de schimb al BNR din momentul efectuării plății sfeclei de către TEREOS, pentru eliminarea pierderilor suferite de cultivatori din cauza fluctuațiilor de curs valutar.
– În ultima perioadă au apărut pe piață soiuri de sfeclă de zahăr tolerante la ALS și erbicid CONVISO. În legătura cu acesta, conducerea TEREOS are încă unele rețineri privind introducerea pe scară largă în cultură, dar va continua efectuarea unor experiențe pentru a le evalua potențialul de producție în zona noastră și oportunitatea cultivării lor.
Acesta este rezumatul discuțiilor avute cu conducerea TEREOS. Am considerat că am fost suficient de obiectivi în expunerea problemelor cu, care se confruntă cultivatorii de sfeclă de zahăr. Am prezentat doar o realitate cu, care ne confruntăm, în ideea de a găsi un dialog comun și înțelegere pentru rezolvarea solicitărilor. În continuare vă prezentăm oferta înaintată de conducerea TEREOS, care am înțeles că este definitivă, sub motivația că societatea înregistrează în continuare pierderi din activitatea de producție și nu poate suporta alte costuri ale materiei prime.
După cum veți observa în urma studierii acesteia, oferta este cel puțin inechitabilă, ea favorizează fermierii care cultivă sfeclă de zahăr pe suprafețe mici și au producții mici, cu alte cuvinte, pe măsura ce un cultivator, în anul anterior, a cultivat o suprafață mai mare și a obținut o producție mai mare, îi este tot mai dificil să ajungă la o creștere de suprafață sau producție mai mari, astfel încât să realizeze o creștere semnificativă pentru a putea obține un bonus. Un cultivator care are o medie de 60 t/ha, la o creștere de 10%, va livra în fabrică 6 tone de sfeclă în plus pentru un bunus de 0.5E/t, în timp ce un cultivator cu 30 t/ha va trebui să livreze doar 3 tone pentru același bunus.
Avem cultivatori, după statistica TEREOS, cu o suprafață totală de circa 2.000 ha care nu fac producția minimă la ha pentru obținerea subvenției. Aceștia trebuie susținuți, intr-adevăr, dar în mod echitabil trebuie stimulați și producătorii constanți, care produc intr-adevăr sfeclă și care susțin fabrica an de an, în mod constant, cu materie primă. S-a propus găsirea unui mod de bonusare în trepte, care să fie echitabil pentru toți cultivatorii și care să stimuleze toți cultivatorii, pentru obținerea unor producții mai mari, anunță fermierii Asociația Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr Beta Luduș.
Date de contact:  ASOCIAŢIA CULTIVATORILOR DE SFECLĂ DE ZAHĂR BETA, Adresa: Aleea Carpati Nr. 35-65, Targu Mures, Jud. MURES, Preşedinte:  Dorel ISTRATE. Puteți lăsa mesaj pe pagina Facebook a Asociației.
Click aici pentru a te abona la Newsletterul AGROINFO: https://www.agroinfo.ro/newsletters/subscribe.html
 



Source link

Continue Reading

Politic

PLATA COTIZAȚIILOR PENTRU ASOCIAȚIILE FERMIERILOR ROMÂNI!

Matei Dorin

Published

on

PLATA COTIZAȚIILOR PENTRU ASOCIAȚIILE FERMIERILOR ROMÂNI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Potrivit proiectului de act normativ, plata cotizațiilor anuale și a serviciilor lingvistice pentru organizațiile profesionale neguvernamentale din sectorul agricol și agroalimentar se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în limita prevederilor bugetare aprobate anual cu această destinație.
Drepturile și obligațiile organizațiilor profesionale neguvernamentale din sectorul agricol și agroalimentar membre în structurile grupurilor de dialog civil organizate la Comisia Europeană, care beneficiază de plata cotizațiilor anuale și a serviciilor lingvistice potrivit Legii nr.52/2015 cu modificările și completările ulterioare, precum și modalitatea de colaborare a acestora cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale în vederea susținerii la nivelul structurilor Comisiei Europene, a intereselor legitime ale fermierilor din România, se stabilesc și se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.
Articolul II din Legea nr. 72/2020 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 10/2019 pentru modificarea Legii nr. 52/2015 privind aprobarea plăţii anuale a cotizaţiilor şi serviciilor lingvistice pentru organizaţiile profesionale/interprofesionale neguvernamentale din sectorul agricol şi agroalimentar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 9 iunie
2020, se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. II Procedura de selecţie a organizaţiilor profesionale din sectorul agricol şi agroalimentar prevăzute la art. 4 din Legea nr. 52/2015 privind aprobarea decontării anuale a cotizaţiilor şi serviciilor lingvistice pentru organizaţiile profesionale/interprofesionale neguvernamentale din sectorul agricol şi agroalimentar, cu modificările ulterioare, precum şi cu
modificările şi completările aduse prin prezenta lege și Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a grupurilor de dialog civil naţionale, se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Federația Națională PRO AGRO a devenit membru cu drepturi depline al COPA – COGECA, una dintre cele mai mari organizații ale fermierilor europeni, şi GEOPA începând cu data de 1 septembrie 2013.



Source link

Continue Reading

Politic

AJUTOR DE STAT CARE NU A FOST NOTIFICAT LA COMISIA EUROPEANĂ! TERMENUL EXPIRĂ PE 29 IANUARIE!

Matei Dorin

Published

on

mana-cu-euro_b
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Prezentul Comunicat de presă are rolul de a semnala public derapajul legislativ al Guvernului României referitor la aplicarea Ordonanței de urgență nr. 130/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează activitatea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Această Ordonanță a Guvernului a fost modificată anul trecut, în decursul a 5 luni de zile, prin alte două OUG-uri (nr. 174 și nr. 199), precum și prin Legea nr. 220/2020.
Deși reglementările europene și naționale în domeniul ”ajutoarelor de stat” și chiar OUG nr. 199/2020 instituie în sarcina Guvernului României obligația de a informa Comisia Europeană în vederea aprobării schemelor de ajutor de stat, România a notificat Comisiei doar modificările aduse OUG 130 prin propriile Ordonanțe (174 și 199), nu și modificările aduse prin Legea 220/2020, ceea ce o face inaplicabilă.
În acest moment, 29 ianuarie 2021 este termenul maxim ca IMM-urile să poată depune cereri de finanțare la Măsura 3 – ajutoare de investiții de câte 50.000 – 200.000 de euro.
Legea nr. 220/2020 aduce modificări esențiale Ordonanței 130, în sensul că introduce în lista codurilor CAEN eligibile și alte domenii economice (precum distribuția de bunuri de larg consum și producția vinurilor din struguri) și modifică 100% Anexa 4 – ”CRITERIILE DE SELECȚIE la finanțare ale proiectelor de investiții aferente măsurii 3”.
Articolul 45 din Constituția României consacră: ”accesul liber al persoanei la o activitate economică, libera iniţiativă şi exercitarea acestora în condiţiile legii sunt garantate.” Articolul 53 din Constituția României prevede că restângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăţi se poate realiza: ”numai prin lege şi numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii ori a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor; desfăşurarea instrucţiei penale; prevenirea consecinţelor unei calamităţi naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.”
Prin OUG nr. 130/2020 se finanțează sectoare economice total irelevante în contextul economic actual generat de epidemia de COVID-19, de exemplu vânzarea cu amănuntul a armelor și munițiilor sau închirierea de casete video și CD-uri, însă nu se finanțează distribuția de alimente sau producția vinurilor…
Asociația ACDBR a solicitat raspunsuri în data de 21 decembrie de la Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Economiei, Consiliul Concurenței, Reprezentanța Permanentă a României la Uniunea Europeană, Autoritatea de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României, Avocatul Poporului, Primul Ministru, Președintele României, Comisia Europeană.
Toate instituțiile care au răspuns până acum indică Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene ca principal responsabil în acest abuz al eludării notificării prevederilor legii 220/2020, însă de la această instituție nu am primit niciun răspuns oficial.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului este administratorul ajutorului de stat instituit prin OUG nr. 130/2020 cu modificările și completările ulterioare. Paradoxal este că Ministrul Economiei, domnul Claudiu Năsui, fie nu a găsit încă soluții legale, fie nu a dorit să aplice prevederile Legii nr. 220/2020, deși, în calitate de deputat, domnul Claudiu Năsui a fost unul dintre susținătorii actualei forme a legii prin formularea de amendamente.
Subliniem că Legea nr. 220/2020 a fost aprobată de Parlament în unanimitate și promulgată de Președintele Republicii în cateva zile, deci factorul ”orgoliul politic” nu ar trebui să reprezinte un obstacol!
Subliniem că în viitorul apropiat România va trebui să identifice priorități și soluții strategice pentru a duce gradul de absorbție a fondurilor europene spre 100%, or, în condițiile în care neglijența în serviciu, incompetența, reaua-credință sau interesele partizane ale membrilor Guvernului vor fi la temelia Planului Național de Redresare și Reziliență, antreprenoriatul și cetățenii României vor fi marii perdanți de la masa Uniunii Europene.
Solicităm Primului Ministru, Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Ministrului Economiei, Președintelui Consiliului Concurenței să se reașeze la aceeași masă de discuții și să respecte legea. Compromisul partizan în aplicarea legii naționale și europene diminuează încrederea mediului de afaceri și a cetățenilor în autoritățile României.
Solicităm autorităților publice mai sus menționate următoarele:
1. Notificarea Comisiei Europene a prevederilor Legii nr. 220/2020 prin care se modifică OUG nr. 130/2020
2. Prorogarea termenului de 29 ianuarie pentru depunerea solicitărilor pe Măsura 3 – ajutoare de investiții,
3. Aplicarea Legii nr. 220/2020 prin care se aprobă OUG nr. 130/2020.
ACDBR contribuie în context macroeconomic la asigurarea securității alimentare și la diminuarea deficitului de balanță comercială ale României prin supraviețuirea comerțului tradițional (independent), în contextul în care peste 65% din comerțul cu bunuri de larg consum pe teritoriul național se realizează prin supermagazinele firmelor multinaționale.
Ovidiu – Nicolae GHEORGHE
Președinte Asociația ACDBR



Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.