Connect with us

Cresterea animalelor

DOCUMENTUL OBLIGATORIU PENTRU SUBVENȚIA APIA MARE OVINE/CAPRINE!

Stefanescu Carmen

Published

on

APIA: SPRIJIN CUPLAT OVINE/CAPRINE pentru PRODUCȚIA DE CARNE ȘI LAPTE!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

COCERAL – Estimări optimiste privind PRODUCŢIA de CEREALE 2021
În prima sa prognoză pentru 2021, COCERAL estimează producţia totală de cereale din statele UE-27 +Marea Britanie la 307,4 milioane tone, în creştere faţă de cele 295,7 milioane tone recoltate anul trecut. În România sunt aşteptate creşteri importante ale producţiei de grâu, proumb, rapiţă şi floarea soarelui.

Se așteptă revenirea prețurilor pe piața grâului
Prognozele privind producţia de grâu a statelor UE şi a celor din regiunea Mării Negre sunt mai pesimiste decât se aştepta în urmă cu două luni. Producția bună și creșterea exporturilor de grâu din Rusia nu vor fi suficiente pentru a compensa pierderile de producţie ale statelor UE şi Ucrainei. Exportul de grâu din aceste două regiuni exportatoare va scădea cu 3,5-4 milioane tone. În aceste condiţii, prețul grâului va crește mai devreme decât de obicei.

China a crescut brusc importurile de cereale, posibil din cauza scăderii producţiei interne
În primele 11 luni ale acestui an, China a importat 99,718 milioane de tone de cereale, în creștere cu 29,6% față de anul anterior. Regimul chinez păstrează un sistem de cotă tarifară pentru importurile de grâu, porumb și orez, ceea ce înseamnă că importul unei cantități specificate vor fi supuse unui tarif mai mic, în timp ce ceea ce depășeşte valoarea de referință va fi supusă unor tarife mai mari. Rata tarifară pentru porumbul importat în cadrul contingentului este de până la 1%, în timp ce tarifele la importurile care depășesc cota ar putea ajunge până la 65%.

Exporturile de PORUMB din Ucraina ar putea fi restricționate
Ministerul Agriculturii din Ucraina și reprezentanții industriei au convenit asupra unui plafon privind volumul exportului de porumb, în încercarea de a reglementa exporturile de cereale şi a proteja crescătorii de animale. Această limitate este valabilă până la 30 iunie şi a fost stabiltă la 24 de milioane de tone de porumb, conform unui comunicatului oficial al guvernului, publicat luni (25.01.2021).

Egiptul a anulat ultima licitaţie pentru grâu
Autoritatea Generală pentru Aprovizionare (GASC), entitatea responsabilă pentru achiziţiile strategice de grâu în Egipt a anulat licitația de marţi (12.01.2021) după ce ofertele primite au crescut cu 30USD/tonă, comparativ cu licitaţia din decembrie 2020.

Urmează o recoltă record de grâu şi porumb
Consiliul Internațional al Cerealelor (IGC) estimează o producţie mondială record de cereale în sezonul 2020/2021. Cele mai mari creşteri sunt aşteptate pentru producţia globală de grâu (+4 milioane tone) şi porumb (+50 milioane tone). În ultimul său raport, IGC apreciază că producția globală de cereale va atinge un nivel maxim, de peste 2,2 miliarde tone, ceea ce ar reprezenta o creștere de 54 milioane tone faţă de producţia din sezonul 2019/2020.

Rusia va taxa suplimentar exportul de grâu
Exporturile rusești de grâu au totalizat 23,5 milioane de tone de la începutul anului de comercializare 2020/2021 (1 iulie) şi până în 8 decembrie, potrivit datelor statistice vamale. În încercarea de a stabiliza prețurile interne în creştere şi în timp ce livrările externe au atins valori maxime, guvernul rus intenţionează să introducă o taxă de export pentru grâu.

Jurnal de campanie – GRÂU 2020 – Ofertă redusă, cerere mare
Zvonurile privind oferta redusă grâu furajer din regiunea Mării Negre au fost alimentate şi de ştirile potrivit cărora traderii se străduiesc să acopere volumul de marfă și caută să își cumpere ieșirea din obligațiile contractuale de export, pe fondul lipsei de oferte fizice. Procesul, care este cunoscut sub denumirea de „washout” (“spălare”), vine după ce oferta de grâu lipseşte de mai bine de o lună în regiunea Mării Negre.



Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cresterea animalelor

REȚEA DE ABATOARE pentru REDUCEREA TRANSPORTULUI DE ANIMALE VII!

Stefanescu Carmen

Published

on

export-animale-vara_b
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

În cadrul Comisiei de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, a avut loc un schimb de opinii cu doamna Maria do Céu Antunes, Ministrul Agriculturii, privind prioritățile Președinției portugheze în domeniul bunăstării animalelor în timpul transportului. În intervenția pe care am avut-o în calitate de coordonator din partea Grupului PPE, am atras atenția asupra nevoii intensificării mecanismelor pe care instituțiile europene le au la dispoziție pentru a asigura implementarea corespunzătoare a Regulamentului 1/2005 privind protecția animalelor în timpul transportului. De asemenea, am subliniat necesitatea creării unor rețele de abatoare bine dezvoltate astfel încât să fie consolidat lanțul scurt de aprovizionare, dar și pentru a fi redus transportul de animale vii, mai ales în interiorul UE.
Iată intervenția pe care am avut-o:
Mulțumesc, doamna ministru pentru expunerea realizată. Aș dori să vă adresez câteva întrebări pornind și de la audierea foarte importantă pe care am avut-o în această dimineață cu privire la transportul animalelor vii. Pe de-o parte, această audiere a reliefat faptul că foarte multe state membre nu aplică corespunzător Regulamentul 1/2005 în materia asigurării bunăstării pe durata transportului animalelor. Care sunt mecanismele de care dispune Președinția Consiliului și pe care le puteți utiliza pentru a ne asigura că acest Regulament este corect implementat în statele membre? Din păcate, degeaba există la nivel european o legislație foarte bună dacă nu este implementată corespunzător în statele membre.
Pe de altă parte, știți doamnă ministru că există un comerț de animale vii în afara UE. Sub acest aspect, vă întreb care sunt mecanismele pe care dumneavoastră le aveți în vedere pentru a ne asigura că normele privind bunăstarea sunt respectate și la destinație? Noi garantăm bunăstarea animalelor în interiorul UE, însă suntem preocupați ca aceste norme să fie îndeplinite și în afara UE, la locul de destinație.
O ultimă chestiune pe care aș dori să o aduc în atenția dumneavoastră este lipsa abatoarelor la nivelul UE. Germania, un stat foarte bine dezvoltat, a fost dat ca exemplu la audierea din această dimineață, semnalându-se că deține doar câteva zeci de abatoare pe întreg teritoriu. Desigur, acest fapt creează dificultăți majore în a asigura un flux constant de sacrificare a animalelor. Credeți că este posibil să stimulăm statele membre să-și dezvolte această rețea de abatorizare în cadrul noii Politici Agricole Europene bugetate din exercițiul financiar 2021-2027? Dacă am reuși să facem acest lucru, cu siguranță transportul de animale vii, mai ales în interiorul UE ar fi foarte mult redus și am putea astfel să ne orientăm pe transportul de carcase.
Maria do Céu Antunes, Ministrul Agriculturii din Portugalia, a transmis următorul mesaj: „Punerea în aplicare a legislației și efectuarea de controale țin de răspunderea statelor membre, dar și a Comisiei. Există lacune a implementării legislației. În 2016, Comisia a conchis într-un raport că neimplementarea legislației UE reprezintă una dintre marile probleme care afectează bunăstarea animalelor. S-a creat o platformă în acest sens, mai ales pentru promovarea schimbului de opinii, facilitând partajarea de bune practici și experiențe. Referitor la transportul de animale vii și a carcaselor, există un studiu în desfășurare, iar statele membre vor evalua sugestiile Consiliului în ce privește modificările la Regulament.
Bunăstarea animalelor este o chestiune extrem de importantă pentru UE, deci și pentru președinția portugheză. În ultimii ani, diferite instituții europene au fost foarte active în acest domeniu. Bunăstarea animalelor este parte integrantă dintr-o agricultură și alimentație durabilă. Odată ce a intrat în vigoare Regulamentul 1/2005, a avut loc o îmbunătățire clară a condițiilor de transport al animalelor. Legislația este exigentă, dar totuși acest Regulament ar trebui revizuit. Transportul maritim merită să fie acum abordat diferit, asta în lumina problemelor deja semnalate.  Nu pot să nu menționez ceea ce am făcut începând din decembrie 2020. Atunci, Consiliul a trimis o cerere Comisiei de a aborda un label, o etichetă, în care să fie precizate că produsele sunt realizate respectând cele mai înalte standarde de bunăstare. Consumatorii așteptau acest lucru. Președinția portugheză a continuat acest demers. Criza actuală înseamnă foarte multe provocări.” A anunțat eurodeputatul român pe pagina sa Facebook.



Source link

Continue Reading

Cresterea animalelor

SUBVENȚII APIA 2021: SCHEMA PENTRU MICII FERMIERI!

Stefanescu Carmen

Published

on

ȘEFUL APIA despre FERMIERII MARI ȘI MICI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Schema simplificată pentru micii fermieri
Articolul 27
(1) Fermierii incluși în schema simplificată pentru micii fermieri, anterior anului 2021, pot beneficia de o plată anuală de maximum 1.250 euro, în funcție de suprafața declarată eligibilă și/sau numărul de animale eligibile pe care le deține în exploatație.
(2) Plata este supusă condițiilor prevăzute pentru schemele de plăți directe prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) și, după caz, la lit. d) și e), iar cuantumul plății este egal cu valoarea totală a acestor plăți directe care urmează să fie alocate fermierului în fiecare an.
(3) Fermierii incluși în schema pentru micii fermieri se pot retrage în oricare dintre anii ulteriori anului 2020.
(4) Fermierii incluși în schema pentru micii fermieri pentru care, într-un an ulterior anului 2020, cuantumul plăților directe depășește 1.250 euro sunt notificați de APIA privind excluderea din schema pentru micii fermieri după data de 15 iulie a anului de cerere. Fermierii pot opta pentru rămânerea în schema pentru micii fermieri, cu informarea APIA, în termen de 15 zile calendaristice de la data notificării.
(5) Intrarea în schema simplificată pentru micii fermieri se poate face prin moștenire.
Articolul 28
(1) Pe durata participării la schemă, micii fermieri:
a) sunt exceptați de la utilizarea practicilor agricole benefice pentru climă și mediu;
b) nu li se aplică sancțiuni administrative pentru nerespectarea normelor de ecocondiționalitate;
(2) În cazul efectivelor de animale, plata se calculează în funcție de schema de plată și numărul de animale eligibile pentru care se solicită plata în anul de cerere, prevede OUG 11/2021.



Source link

Continue Reading

Cresterea animalelor

FERMIERII ROMÂNI: DAȚI-VĂ DEMISIA DE ONOARE!

Stefanescu Carmen

Published

on

STRIGĂTUL FERMIERILOR ROMÂNI: ESTE O BĂTAIE DE JOC! DOMNULE MINISTRU, GÂNDEȘTE-TE ȘI LA NOI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România – LAPAR, a primit cu dezamăgire rezultatul votului politic din Parlamentul României, dar în mod deosebit votul exprimat de către domnul senator Adrian Oros, în calitate de Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, împotriva amendamentului depus la Legea Bugetului pentru acordarea despăgubirilor pentru culturile de primăvară afectate în anul 2020 de seceta pedologică fără precedent în ultimii 50 de ani.
Astfel, nu rezultatul votului este dezamagitor, ci faptul că tocmai reprezentantul ministerului în favoarea căruia se solicita suplimentarea bugetului a ales să voteze împotrivă.
Îi salutăm pe această cale pe politicenii PSD și AUR care au votat amendamentul, dar și pe politicienii PNL, care, în fața unui vot politic, au înțeles să se abțină de la un vot împotrivă, din respect față de satul românesc și față de cele aproximativ 90.000 de exploatații agricole ale căror culturi de primăvară au fost compromise anul trecut de efectul catastrofic al secetei!
Astăzi, ne întrebăm retoric, dar cu multă amărăciune, dacă AGRICULTURA ROMÂNIEI (mai) interesează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru că promisiunile asumate public și apoi retrase, din partea conducerii ministerului, scad încrederea partenerilor, fie ei și de dialog social.
Dorim să punem în vedere oamenilor politici care ieri au votat împotriva amendamentului, că rezultatul votului politic din Parlament a transmis în rândul fermierilor un mesaj dur, implacabil, de indiferență față de nevoile unui sector economic strategic, de interes național.
LAPAR a militat alături de colegii din Alianța pentru Agricultură și Cooperare pentru dialog și identificarea unor soluții practice, care pot asigura sustenabilitatea și reziliența acestui sector economic; dar, acolo unde promisiunile se transformă în minciuni, se impune demisia de onoare a responsabililor!
LAPAR va continua alături de partenerii din Alianța pentru Agricultură și Cooperare să-și îndeplinească rolul de partener de dialog, inclusiv la întânirile de săptămâna viitoare cu ministrul agriculturii, ministrul finanțelor publice și Premier – întâlniri anunțate în spațiul public chiar de către domnul ministru Adrian OROS, pentru a prezenta și susține soluții care să permită fermierilor și firmelor din sectorul agricol, să-și reia ciclul de producție!
Dorim să precizăm că poziția LAPAR nu face notă discordantă cu celelalte organizații membre, dar o decizie asumată sub umbrela Alianței se face prin unanimitate și nu prin majoritate de voturi.
Până la o decizie comună alături de colegii din Alianță, nu putem, ca reprezentanți ai fermierilor, cu care chiar domnul ministru sustine că se consultă, să rămânem indifenți în fața ”bâlbelor” repetate și care au creat haos în sector și au alimentat neîncrederea în factorul decident si au provocat premisele unui ”blat” între liderii organizațiilor profesionale și ministru. Și aici dorim să amintim:
Ordinul MADR 182/2020 privind aprobarea Normelor de prevenire și stingere a incendiilor specifice activităților sectoarelor din domeniul agricol; 
SCZ la bovine pentru 2021, cu sau fără plafonare;
Proiectul de act normativ privind limitarea creșterii porcilor în gospodăriile țărănești pentru autoconsum;
Proiectul de OUG privind declararea stării de calamitate de către Comitetele județene pentru situații de urgență pentru fenomenul de secetă pedologică;
Proiectul de OUG privind suspendarea plății ratelor scadente aferente împrumuturilor, acordate fermierilor afectați de fenomenul meteorologic de secetă pedologică, în anul 2020
Proiectul de buget MADR privind alocarea sumei necesare acordării despăgubirilor pentru culturile de primăvara afectate de secetă în 2020, în proiectul de buget de stat pentru 2021, respectiv bugetul MADR;
Declaratia de presa prin care MADR anunta ca a notificat Comisia Europeană privind acordarea și plata acestor ajutoare de stat, în caz de secetă – 11.11.2020.
Avem dubii privind alocarea de sume pentru constituirea depozitelor regionale;
Întârzierea privind emiterea normelor metodologice privind Legea vânzării terenurilor din extravilan;
Fermierii își doresc fermitate în mesaje, urmate de acțiuni concrete de asumare a deciziilor luate prin acte normative. Fermierii asta așteaptă: acțiuni concrete în baza cărora să-și poată întocmi un plan de dezvoltare pe termen scurt, mediu și chiar lung.
Din respect pentru membrii noștri fermieri care, deși au parcurs un an agricol deosebit, ne-au susținut în demersurile pentru căutarea unor soluții prin dialog și negociere, considerăm că actuala conducere a ministerului nu mai prezintă încredere.
În concluzie, LAPAR rămâne un partener de DIALOG în relația cu autoritățile pentru a identifica soluții la problemele sectorului și nu doar pentru a figura ca invitat la dezbateri,  pe agenda ministerului.
Agricultura reprezintă un sector strategic pentru România din toate punctele de vedere, nu doar sub aspect social sau economic. Aceste despăgubiri, acordate la timp, pot asigura Siguranța Alimentară dar și încetinirea gradului de îndatorare a țării, pentru motivele pe care LAPAR alături de colegii din Alianță, le-am prezentat public.
Comunicat LAPAR



Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.