Connect with us

Cresterea animalelor

ORDIN MADR! NOILE MODIFICĂRI LA SPRIJIN CUPLAT VACI DE LAPTE!

Stefanescu Carmen

Published

on

ADIO SUBVENȚII APIA pentru CEI CARE NU MAI AU VACI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Inițial, în proiectul de Ordin MADR, la sprijinul cuplat vaci de lapte era stabilită doar limita minimă pentru obținerea acestei subvenții de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, 10 vaci, fără să fie fixată și limita maximă. Astfel, fermele cu 1.000 de vaci eligibile, spre exemplu, ar fi obținut acești bani pentru toate cele 1.000 de vaci. Mai multe asociații ale crescătorilor au transmis un Memoriu ministrului agriculturii, Adrian Oros. Prima consecință a eliminării plafonului de 250 de capete de vaci de lapte pentru care o exploatație poate solicita acordarea SCZ este mai mult decât evidentă: prejudicierea tuturor celor 160.000 de exploatații mici și mijlocii, pentru a satisface interesele oculte ale unui grup de 122  de exploatații de mari dimensiuni, se spune în Memoriul crescătorilor.
Banii alocați  acestei măsuri fiind aceiași, dacă ar fi eliminat pragul de 250 de capete, fermierilor mici și mijlocii le-ar rămâne puțin mai mult decât praful de pe tobă, a avertizat europarlamentarul Daniel Buda (PPE), vicepreședinte Comisia AGRi, Parlamentul European, care a spus un NU hotărât acordării SCZ vaci de lapte fără limită.
Pe cale de consecință, Ordinul MADR a fost modificat. Care sunt condițiile acum pentru obținerea în acest an a sprijinului cuplat pentru vacile de lapte?
SCZ pentru vacile de lapte, prevăzut la art. 72 lit. e), se solicită de către fermierii activi pentru un efectiv cuprins între 10 și 250 de capete vaci de lapte, inclusiv, pe beneficiar, cu excepţia celor din UAT-urile din zona montană definită în anexa 8.2 «Lista zonelor eligibile M10, M11, M13» a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală pentru perioada 2014-2020, aprobat prin Decizia Comisiei C (2015)3.508/26.05.2015, publicată pe site-ul www.madr.ro, «Informare Măsuri de Mediu şi Climă PNDR 2014-2020», «Ghid-informativ-MMC-zone eligibile.xlsx», pentru care se solicită SCZ pentru un efectiv cuprins între 5 și 250 de capete vaci de lapte, inclusiv, pe beneficiar, care nu au beneficiat de schema de sprijin cuplat pentru taurine de carne, în anii anteriori, pe beneficiar, în exploataţii cu cod ANSVSA, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) solicită SCZ pentru un efectiv de minimum 5 capete vaci de lapte sau minimum 10 capete vaci de lapte, în funcție de zonă, și maximum 250 de capete vaci de lapte care nu au beneficiat de schema de sprijin cuplat taurine de carne, în anii anteriori, pe beneficiar, în exploataţii cu cod ANSVSA;
b) vacile de lapte din exploataţia cu cod ANSVSA pentru care beneficiarul solicită SCZ îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
(i) să aibă vârsta de maximum 10 ani la data-limită de depunere a cererii unice de plată, fără penalizări;
(ii) să fie înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară;
(iii) să fie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere fără penalizări a cererii unice de plată, în exploataţia/exploataţiile cu cod ANSVSA menţionate în cerere;
(iv) efectivul de animale pentru care se solicită SCZ trebuie să fie identificat şi înregistrat în RNE la data depunerii cererii unice de plată, dar nu mai târziu de prima zi a perioadei de reţinere, potrivit prevederilor art. 53 alin. (4) paragraful al doilea lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 639/2014;
c) să aibă încheiat un contract pe o perioadă de minimum 6 luni, valabil la data depunerii cererii unice de plată, cu un prim cumpărător şi cel puţin un document fiscal care să ateste livrarea laptelui sau, în cazul în care producătorul deţine unitate proprie de procesare a laptelui, să deţină copie de pe cel puţin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe o notă de intrare-recepţie care atestă livrarea laptelui la unitatea proprie de procesare, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte, sau în cazul vânzărilor directe, să deţină carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol/dispoziţie de încasare a valorii aferente laptelui comercializat/factură care să ateste vânzarea laptelui sau a produselor lactate;
d) să deţină registrul individual al exploataţiei cu cod ANSVSA, completat şi actualizat, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000.
e) solicitanții cu un efectiv mai mare de 250 de capete vaci de lapte, beneficiază de SCZ calculat la nivelul a maximum 250 de capete vaci de lapte.Sunt eligibile la plată inclusiv animalele care până la finalul perioadei de 6 luni, prevăzută la lit. b) pct. (iii), au intrat, respectiv au ieşit în/din exploataţiile cu cod ANSVSA deţinute de acelaşi beneficiar sau în/din exploataţiile asociaţiilor, cooperativelor, grupurilor de producători în care au fost transferate temporar pentru păşunat, precizează Ordinul MADR.
Cuantumul SCZ pentru vacile de lapte, pentru anul 2020, este de  379,5340 euro/cap de animal = 1.849,2794 lei/cap de animal.



Source link

Cresterea animalelor

REȚEA DE ABATOARE pentru REDUCEREA TRANSPORTULUI DE ANIMALE VII!

Stefanescu Carmen

Published

on

export-animale-vara_b
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

În cadrul Comisiei de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, a avut loc un schimb de opinii cu doamna Maria do Céu Antunes, Ministrul Agriculturii, privind prioritățile Președinției portugheze în domeniul bunăstării animalelor în timpul transportului. În intervenția pe care am avut-o în calitate de coordonator din partea Grupului PPE, am atras atenția asupra nevoii intensificării mecanismelor pe care instituțiile europene le au la dispoziție pentru a asigura implementarea corespunzătoare a Regulamentului 1/2005 privind protecția animalelor în timpul transportului. De asemenea, am subliniat necesitatea creării unor rețele de abatoare bine dezvoltate astfel încât să fie consolidat lanțul scurt de aprovizionare, dar și pentru a fi redus transportul de animale vii, mai ales în interiorul UE.
Iată intervenția pe care am avut-o:
Mulțumesc, doamna ministru pentru expunerea realizată. Aș dori să vă adresez câteva întrebări pornind și de la audierea foarte importantă pe care am avut-o în această dimineață cu privire la transportul animalelor vii. Pe de-o parte, această audiere a reliefat faptul că foarte multe state membre nu aplică corespunzător Regulamentul 1/2005 în materia asigurării bunăstării pe durata transportului animalelor. Care sunt mecanismele de care dispune Președinția Consiliului și pe care le puteți utiliza pentru a ne asigura că acest Regulament este corect implementat în statele membre? Din păcate, degeaba există la nivel european o legislație foarte bună dacă nu este implementată corespunzător în statele membre.
Pe de altă parte, știți doamnă ministru că există un comerț de animale vii în afara UE. Sub acest aspect, vă întreb care sunt mecanismele pe care dumneavoastră le aveți în vedere pentru a ne asigura că normele privind bunăstarea sunt respectate și la destinație? Noi garantăm bunăstarea animalelor în interiorul UE, însă suntem preocupați ca aceste norme să fie îndeplinite și în afara UE, la locul de destinație.
O ultimă chestiune pe care aș dori să o aduc în atenția dumneavoastră este lipsa abatoarelor la nivelul UE. Germania, un stat foarte bine dezvoltat, a fost dat ca exemplu la audierea din această dimineață, semnalându-se că deține doar câteva zeci de abatoare pe întreg teritoriu. Desigur, acest fapt creează dificultăți majore în a asigura un flux constant de sacrificare a animalelor. Credeți că este posibil să stimulăm statele membre să-și dezvolte această rețea de abatorizare în cadrul noii Politici Agricole Europene bugetate din exercițiul financiar 2021-2027? Dacă am reuși să facem acest lucru, cu siguranță transportul de animale vii, mai ales în interiorul UE ar fi foarte mult redus și am putea astfel să ne orientăm pe transportul de carcase.
Maria do Céu Antunes, Ministrul Agriculturii din Portugalia, a transmis următorul mesaj: „Punerea în aplicare a legislației și efectuarea de controale țin de răspunderea statelor membre, dar și a Comisiei. Există lacune a implementării legislației. În 2016, Comisia a conchis într-un raport că neimplementarea legislației UE reprezintă una dintre marile probleme care afectează bunăstarea animalelor. S-a creat o platformă în acest sens, mai ales pentru promovarea schimbului de opinii, facilitând partajarea de bune practici și experiențe. Referitor la transportul de animale vii și a carcaselor, există un studiu în desfășurare, iar statele membre vor evalua sugestiile Consiliului în ce privește modificările la Regulament.
Bunăstarea animalelor este o chestiune extrem de importantă pentru UE, deci și pentru președinția portugheză. În ultimii ani, diferite instituții europene au fost foarte active în acest domeniu. Bunăstarea animalelor este parte integrantă dintr-o agricultură și alimentație durabilă. Odată ce a intrat în vigoare Regulamentul 1/2005, a avut loc o îmbunătățire clară a condițiilor de transport al animalelor. Legislația este exigentă, dar totuși acest Regulament ar trebui revizuit. Transportul maritim merită să fie acum abordat diferit, asta în lumina problemelor deja semnalate.  Nu pot să nu menționez ceea ce am făcut începând din decembrie 2020. Atunci, Consiliul a trimis o cerere Comisiei de a aborda un label, o etichetă, în care să fie precizate că produsele sunt realizate respectând cele mai înalte standarde de bunăstare. Consumatorii așteptau acest lucru. Președinția portugheză a continuat acest demers. Criza actuală înseamnă foarte multe provocări.” A anunțat eurodeputatul român pe pagina sa Facebook.



Source link

Continue Reading

Cresterea animalelor

SUBVENȚII APIA 2021: SCHEMA PENTRU MICII FERMIERI!

Stefanescu Carmen

Published

on

ȘEFUL APIA despre FERMIERII MARI ȘI MICI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Schema simplificată pentru micii fermieri
Articolul 27
(1) Fermierii incluși în schema simplificată pentru micii fermieri, anterior anului 2021, pot beneficia de o plată anuală de maximum 1.250 euro, în funcție de suprafața declarată eligibilă și/sau numărul de animale eligibile pe care le deține în exploatație.
(2) Plata este supusă condițiilor prevăzute pentru schemele de plăți directe prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) și, după caz, la lit. d) și e), iar cuantumul plății este egal cu valoarea totală a acestor plăți directe care urmează să fie alocate fermierului în fiecare an.
(3) Fermierii incluși în schema pentru micii fermieri se pot retrage în oricare dintre anii ulteriori anului 2020.
(4) Fermierii incluși în schema pentru micii fermieri pentru care, într-un an ulterior anului 2020, cuantumul plăților directe depășește 1.250 euro sunt notificați de APIA privind excluderea din schema pentru micii fermieri după data de 15 iulie a anului de cerere. Fermierii pot opta pentru rămânerea în schema pentru micii fermieri, cu informarea APIA, în termen de 15 zile calendaristice de la data notificării.
(5) Intrarea în schema simplificată pentru micii fermieri se poate face prin moștenire.
Articolul 28
(1) Pe durata participării la schemă, micii fermieri:
a) sunt exceptați de la utilizarea practicilor agricole benefice pentru climă și mediu;
b) nu li se aplică sancțiuni administrative pentru nerespectarea normelor de ecocondiționalitate;
(2) În cazul efectivelor de animale, plata se calculează în funcție de schema de plată și numărul de animale eligibile pentru care se solicită plata în anul de cerere, prevede OUG 11/2021.



Source link

Continue Reading

Cresterea animalelor

FERMIERII ROMÂNI: DAȚI-VĂ DEMISIA DE ONOARE!

Stefanescu Carmen

Published

on

STRIGĂTUL FERMIERILOR ROMÂNI: ESTE O BĂTAIE DE JOC! DOMNULE MINISTRU, GÂNDEȘTE-TE ȘI LA NOI!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România – LAPAR, a primit cu dezamăgire rezultatul votului politic din Parlamentul României, dar în mod deosebit votul exprimat de către domnul senator Adrian Oros, în calitate de Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, împotriva amendamentului depus la Legea Bugetului pentru acordarea despăgubirilor pentru culturile de primăvară afectate în anul 2020 de seceta pedologică fără precedent în ultimii 50 de ani.
Astfel, nu rezultatul votului este dezamagitor, ci faptul că tocmai reprezentantul ministerului în favoarea căruia se solicita suplimentarea bugetului a ales să voteze împotrivă.
Îi salutăm pe această cale pe politicenii PSD și AUR care au votat amendamentul, dar și pe politicienii PNL, care, în fața unui vot politic, au înțeles să se abțină de la un vot împotrivă, din respect față de satul românesc și față de cele aproximativ 90.000 de exploatații agricole ale căror culturi de primăvară au fost compromise anul trecut de efectul catastrofic al secetei!
Astăzi, ne întrebăm retoric, dar cu multă amărăciune, dacă AGRICULTURA ROMÂNIEI (mai) interesează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru că promisiunile asumate public și apoi retrase, din partea conducerii ministerului, scad încrederea partenerilor, fie ei și de dialog social.
Dorim să punem în vedere oamenilor politici care ieri au votat împotriva amendamentului, că rezultatul votului politic din Parlament a transmis în rândul fermierilor un mesaj dur, implacabil, de indiferență față de nevoile unui sector economic strategic, de interes național.
LAPAR a militat alături de colegii din Alianța pentru Agricultură și Cooperare pentru dialog și identificarea unor soluții practice, care pot asigura sustenabilitatea și reziliența acestui sector economic; dar, acolo unde promisiunile se transformă în minciuni, se impune demisia de onoare a responsabililor!
LAPAR va continua alături de partenerii din Alianța pentru Agricultură și Cooperare să-și îndeplinească rolul de partener de dialog, inclusiv la întânirile de săptămâna viitoare cu ministrul agriculturii, ministrul finanțelor publice și Premier – întâlniri anunțate în spațiul public chiar de către domnul ministru Adrian OROS, pentru a prezenta și susține soluții care să permită fermierilor și firmelor din sectorul agricol, să-și reia ciclul de producție!
Dorim să precizăm că poziția LAPAR nu face notă discordantă cu celelalte organizații membre, dar o decizie asumată sub umbrela Alianței se face prin unanimitate și nu prin majoritate de voturi.
Până la o decizie comună alături de colegii din Alianță, nu putem, ca reprezentanți ai fermierilor, cu care chiar domnul ministru sustine că se consultă, să rămânem indifenți în fața ”bâlbelor” repetate și care au creat haos în sector și au alimentat neîncrederea în factorul decident si au provocat premisele unui ”blat” între liderii organizațiilor profesionale și ministru. Și aici dorim să amintim:
Ordinul MADR 182/2020 privind aprobarea Normelor de prevenire și stingere a incendiilor specifice activităților sectoarelor din domeniul agricol; 
SCZ la bovine pentru 2021, cu sau fără plafonare;
Proiectul de act normativ privind limitarea creșterii porcilor în gospodăriile țărănești pentru autoconsum;
Proiectul de OUG privind declararea stării de calamitate de către Comitetele județene pentru situații de urgență pentru fenomenul de secetă pedologică;
Proiectul de OUG privind suspendarea plății ratelor scadente aferente împrumuturilor, acordate fermierilor afectați de fenomenul meteorologic de secetă pedologică, în anul 2020
Proiectul de buget MADR privind alocarea sumei necesare acordării despăgubirilor pentru culturile de primăvara afectate de secetă în 2020, în proiectul de buget de stat pentru 2021, respectiv bugetul MADR;
Declaratia de presa prin care MADR anunta ca a notificat Comisia Europeană privind acordarea și plata acestor ajutoare de stat, în caz de secetă – 11.11.2020.
Avem dubii privind alocarea de sume pentru constituirea depozitelor regionale;
Întârzierea privind emiterea normelor metodologice privind Legea vânzării terenurilor din extravilan;
Fermierii își doresc fermitate în mesaje, urmate de acțiuni concrete de asumare a deciziilor luate prin acte normative. Fermierii asta așteaptă: acțiuni concrete în baza cărora să-și poată întocmi un plan de dezvoltare pe termen scurt, mediu și chiar lung.
Din respect pentru membrii noștri fermieri care, deși au parcurs un an agricol deosebit, ne-au susținut în demersurile pentru căutarea unor soluții prin dialog și negociere, considerăm că actuala conducere a ministerului nu mai prezintă încredere.
În concluzie, LAPAR rămâne un partener de DIALOG în relația cu autoritățile pentru a identifica soluții la problemele sectorului și nu doar pentru a figura ca invitat la dezbateri,  pe agenda ministerului.
Agricultura reprezintă un sector strategic pentru România din toate punctele de vedere, nu doar sub aspect social sau economic. Aceste despăgubiri, acordate la timp, pot asigura Siguranța Alimentară dar și încetinirea gradului de îndatorare a țării, pentru motivele pe care LAPAR alături de colegii din Alianță, le-am prezentat public.
Comunicat LAPAR



Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.