Connect with us

Comert alimentar

Săptămânile Tranziției Alimentare. Carrefour interzice folosirea peste 100 de aditivi în compoziția produselor marcă proprie!

Petroniu Gabriela

Published

on

Oferte speciale Carrefour până pe 30 septembrie! Gama Drag de România, 100% fabricată în țară, este inclusă!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 29 septembrie 2020 14:08

Distribuie pe Facebook

În urmă cu 30 de ani Carrefour a pornit la ”vânătoare” de substanțe controversate și a ajuns să interzică, în prezent, nu mai puțin de 100 de aditivi din compoziția tuturor produselor din marca proprie. Astfel, întregul ecosistem de producători, furnizori, angajați, asociații, ONG-uri și consumatorul final, participă la tranziția alimentară. Aceasta însă nu se poate realiza fără consumatori, care pot alege să facă câteva lucruri simple: să consume produse în funcție de sezon, să diminueze cantitatea deșeurilor provenite din ambalaje și să reducă risipa alimentară.Pentru a celebra acest ecosistem de parteneri și pentru a consuma mai bine, Carrefour a organizat Săptămânile Tranziției Alimentare – „Împreună pentru mâine” în care propune consumatorilor oferte speciale la produse selectate.Drag De România: produse fabricate în țara noastrăGustul adevărat și rețetele locale se regăsesc în produsele, marca proprie, Drag de România. Sunt produse fabricate 100% în România.De ce sunt acești aditivi controversați?Edulcoloranti, potențiatori de aromă, coloranți, conservanți alimentari, acești aditivi sunt adăugați în produsele alimentare în cantitate mică pentru a le îmbunătăți gustul, textura, sau să le extindă perioada de valabilitate. Sunt faimoasele “e-uri’ pe care le găsim în lista ingredientelor produselor.Carrefour a ales să elimine 100 de aditivi din rețetele produselor marca proprie, inclusiv cele produse în România, mai precis: 15 coloranți, 15 conservanți, 9 antioxidanți, 6 potențiatori de aromă, 25 de emulgatori, gelifianti și agenți de îngroșare și alți 30 de aditivi. Astfel Carrefour a ales ca gustul, culoarea și aromele produselor proprii să fie naturale și nu influențate, prin adăugarea de potențiatori de gust sau coloranti/arome artificiale. De exemplu morcovul și sfecla au fost folosite pentru colorare în loc de coloranții artificiali – carmin E121.Dar vestea bună este ca nu toți aditivii sunt controversați, în total, 380 de e-uri sunt autorizate de către autoritățile europene, în prezent.Oferte speciale la raft până pe 30 septembrieVă invităm, așadar să descoperiți în toate magazinele Carrefour și în Catalogul “Împreună pentru mâine” produsele proprii Carrefour și mărcile celor 11 parteneri (dintre cei 19 la nivel internațional prezenți în România) care s-au alăturat demersului în perioada 17 – 30 septembrie.Produsele prezente în ofertă respectă trei criterii ale tranziției alimentare, în viziunea globală Carrefour: sunt bune pentru planetă, bune pentru consumatori și la prețuri accesibile în fiecare zi. Iar lista este în continuă creștere, pentru ca noi toți să mâncăm din ce în ce mai bine!

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Comert alimentar

Consumul de roșii în România. Câte kilograme de roșii mănâncă în medie un român, într-un an!

Petroniu Gabriela

Published

on

Consumul de roșii în România. Câte kilograme de roșii mănâncă în medie un român, într-un an!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 24 noiembrie 2020 10:14

Alexandru Bibarţ este unul dintre românii pasionați de grădinărit, în special de cultura roșiilor (foto: aradon.ro)

Câte kilograme de roșii consumă, în mediu, un român, pe parcursul unui an – un calcul făcut de cercetătorii Institutului de Cercetare pentru Economia Agriculturii și Dezvoltare Rurală.Consumul mediu anual de tomate în mediul rural a crescut în perioada analizată, astfel în anul 2015 s-a înregistrat un consum de 12,6 kg/ locuitor, ajungând în anul 2019 la un consum de 13,5 kg/locuitor, reprezentând o creștere de 12%.În mediul urban, consumul mediu anual de tomate a atins cel mai ridicat consum de 14,7 kg/locuitor în anul 2018, în creștere cu 6% comparativ cu consumul înregistrat în anul 2015 (13,8 kg/locuitor).”Se remarcă în medie o diferență de 1,2 kg/locuitor în ceea ce privește consumul de tomate în mediul urban, comparativ cu mediul rural. Această diferență poate fi pusă pe seama posibilității achiziționării tomatelor în perioada de extrasezon de către consumatorii din mediul urban, când prețul tomatelor este mai ridicat”, arată analiza cercetătorilor români.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Producătorii de lactate au vânzări mai bune numai când se plătesc pensiile!

Petroniu Gabriela

Published

on

Producătorii de lactate au vânzări mai bune numai când se plătesc pensiile!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ramona Dascălu – 19 noiembrie 2020 16:06

Industria laptelui merge la ora actuală din inerţie, de pe o zi pe alta şi cu rugăciuni la Dumnezeu, a declarat astăzi, joi – 19 noiembrie, Dorin Cojocaru, preşedintele Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), subliniind că din luna august vânzările de produse lactate au scăzut cu circa 23%.”La ora actuală mai mult se merge din inerţie, de pe o zi pe alta şi cu rugăciuni la Dumnezeu, poate se vor vinde mai bine produsele când se fac plăţile la pensii. Din august au început să scadă vânzările, în jur de 22%-23%, cred că nu numai la produsele lactate ci şi la cele alimentare, în general, şi nu se ştie clar cum va fi de sărbători. De Crăciun mai făceai vânzări, mai făceai o promoţie, o campanie de marketing, dar la ora actuală marketingul este blocat. Toată lumea se concentrează pe online, dar şi acesta se bazează pe resurse logistice pe care nu le ai, pentru că nu am fost pregătiţi pentru aşa ceva. Totul depinde însă de ce comunică Guvernul şi de transparenţa Guvernului, deoarece pe baza lor putem să ne facem un business plan”, a declarat Dorin Cojocaru, în cadrul celei de-a VIII-a ediţii a evenimentului Romanian Food & Agribusiness Conference, potrivit Agerpres.Industria laptelui, în stand-byAcesta susține că industria produselor lactate din România „a intrat în stand-by, în stare de imponderabilitate”, neexistând posibilitatea de a face un business plan din cauza restricţiilor în vigoare legate de închiderea unor unităţi comerciale, a pieţelor de cartier, şcolilor şi industriei HORECA.”Dacă am fi ştiut că după 27 septembrie vor urma nişte restricţii şi se vor închide şcolile nu mai pregăteam acele pachete şcolare, care reprezintă cam 6% din procesarea laptelui în România. Nu poţi să îţi faci un plan de afaceri, dacă nu ştii ce îţi oferă viitorul. Cu restricţionarea circulaţiei mărfurilor, închiderea unor unităţi comerciale sau a pieţelor de cartier, şcoli în continuare închise, HORECA care este închisă, nu prea mai ştii pe ce să te bazezi şi atunci apare acea stare de retragere, un pas în spate şi intri în conservare. Nu poţi să te gândeşti nici la anul 2021, dacă să faci investiţii sau să îţi restricţionezi activitatea. A fost un haos generalizat. Eu cred că cei care îşi dau cu părerea pentru următoarele 3 luni sau pentru 2021 sunt neserioşi. În acest moment eu discut cu foarte mulţi manageri şi există stare de stand-by şi imponderabilitate”, a explicat preşedintele APRIL.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Câte piețe sunt la acest moment închise din cauza restricțiilor!

Petroniu Gabriela

Published

on

Administrația Piețelor: Măsurile restrictive trebuie să fie luate doar acolo unde este cazul!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ramona Dascălu – 17 noiembrie 2020 13:02

Foto: Ziua de Cluj

Câte piețe sunt la acest moment închise din cauza restricțiilor! Adrian Oros a prezentat situația piețelor agroalimentare din România. Ministrul Agriculturii Adrian Oros susține că din totalul de 514 piețe din țara noastră la acest moment doar 27 sunt închise, restul funcționând normal, ca și până acum.Ministrul Oros a spus în conferința de presă de astăzi, marți – 17 noiembrie, desfășurată la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) că pentru 120 de piețe care funcționau în spații închise primarii au găsit soluții pentru modificarea fluxului astfel încât și acestea au fost deschise, rămânând închise doar un număr de 27 de piețe din toată țara.”Legat de stadiul de funcționare a piețelor agroalimentare pentru că există pentru că există foarte multă dezinformare. Aceasta este situația în 16 noiembrie, deci din totalul de 514 piețe agroaliementare, 367 au funcționat din totdeauna în spații deschise sau semideschise, nu s-a modificat nimic. Pentru 120 de piețe, care funcționau în spații închise, primarii au găsit soluții pentru modificarea fluxului astfel încât și acestea au fost deschise. Au rămas închise 27 de piețe în spații închise, adică 5,25%. Aceasta este realitatea privind piețele agroalimentare”, a declarat Adrian Oros în conferința de presă de astăzi.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.