Connect with us

Tractoare si Combine

Ședință la APIMAR! Industria mașinilor agricole analizează declarațiile premierului Orban!

Tudor Bogdan

Published

on

Ședință la APIMAR! Industria mașinilor agricole analizează declarațiile premierului Orban!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ionel Văduva – 28 septembrie 2020 18:51

Distribuie pe Facebook

Reprezentanții industriei de mașini agricole din România dezbat un subiect fierbinte care a apărut în ultimele zile în agenda publică. După ce Agrointeligența – AGROINTEL.RO  a prezentat, în premieră, planul premierului Ludovic Orban de a lansat un program de tip ”Rabla” și pentru tractoare, acum companiile care furnizează fermierilor utilaje urmează să analizeze declarațiile oficiale și pregătească o eventuală poziție oficială în raport cu proiectul guvernamental.CITIȚI ȘI: Guvernul Orban ia în calcul să lanseze Programul ”Rabla” pentru tractoare românești și de import!Președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Mașini Agricole din România (APIMAR), Leontin Coca, ne-a declarat astăzi, luni – 28 septembrie, că ziua de mâine va aduce în cadrul organizației o întâlnire online. În cadrul întrevederii se va discuta cu membrii organizației și despre viziunea acestora cu privire la afirmațiile prim-ministrului României, Ludovic Orban, de oportunitate a creării unui program de tip „Rabla” pentru utilaje agricole.Conform precizărilor făcute de șeful APIMAR, în cadrul ședinței consiliului de conducere al asociației, care va avea loc online, se vor lua în calcul oportunitățile de business ale unui astfel de program.„Mi-ați dat un subiect de discuție cu colegii mei. Să văd care este punctul lor de vedere. Mâine vom avea o ședință în plen, online. Discutăm despre alegerile care vor veni, probabil în noiembrie, să vedem care este părerea fiecăruia dintre membri. Vom discuta și în alte direcții, inclusiv, uitați, dacă spuneți că domnul prim-ministru a lansat ideea deschiderii unui program Rabla pentru tractoare, cine știe, poate ajungem la o părere mai avizată de la colegii de la IRUM; vă spun drept – singurii care au beneficiat, probabil, de astfel de program de ajutoare. Clienții noștri merg de obicei pe credit bancar, leasing sau chiar finanțare-furnizor. Măsura asta este dedicată cu siguranță micilor producători agricoli, nu neapărat societăților comerciale. (…) Am văzut că și acest program de relansare economică a susținut tare de tot producătorii, inclusiv autohtoni (…), producători de tractoare de putere mai mică și de valoare mai mică”, ne-a precizat Leontin Coca.Dacă ipoteza marilor producători de utilaje se va adeveri, nu ar fi pentru prima dată când uzina IRUM de la Reghin este prezentată ca fiind beneficiară a unui ajutor de stat. Anul trecut, după ce au lansat noua gamă de tractoare TAGRO, producătorul de la Mureș ar fi devenit eligibil, conform presei, pentru o finanțare de 9,8 milioane de lei, acordată în baza schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor majore (sursa).Vă reamintim că pe 18 septembrie, premierul Orban a efectuat o vizită la uzina IRUM din Reghin, prilej cu care a anunțat că ia în calcul lansarea unui program de tip ”Rabla” pentru fermierii dispuși să renunțe la utilajele vechi pentru a primi o parte din banii necesari achiziției unor echipamente noi. Orban a precizat că în acest program s-ar încadra utilajele noi, atât cel de producție autohtonă, cât și de import.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Tractoare si Combine

Tractorist prins cu portbagajul plin de motorina furată din utilajul pe care lucra!

Tudor Bogdan

Published

on

Tractorist prins cu portbagajul plin de motorina furată din utilajul pe care lucra!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Angelica Lefter – 22 octombrie 2020 21:24

Foto: giurgiuveanul.ro
Distribuie pe Facebook

Vremuri noi, obiceiuri vechi! Inspirat din furturile de pe vremea comuniștilor, un tractorist tânăr, de numai 21 de ani, și-a însușit motorina din rezervorul utilajului pe care îl folosea în câmp.Este vorba despre un tânăr care se deplasa cu autoturismul său pe Drumul Județean 413 și care a fost oprit în trafic de efective ale Serviciului Poliţie Transporturi (SJPT) Giurgiu aflate în serviciul de patrulare pe raza comunei Mihai Bravu, zona din proximitatea infrastructurii feroviare, potrivit giurgiuveanul.ro.După ce șoferul a fost legitimat, autovehiculul a fost verificat de de oamenii legii care au găsit în portbagaj o cantitate de aproximativ 160 de litri de motorină.Întrebat de unde are combustibilul, bărbatul a declarat că a achiziționat motorina de la o stație de carburant, însă când i s-a solicitat bonul fiscal sau alta dovadă, a spus că a intrat în posesia combustibilului de la locul de muncă, din comuna Stoeneşti, unde lucrează pe un tractor, fără a fi de acord sa comunice firma pentru care lucrează.Tânărul a fost condus la sediul Poliției pentru continuarea cercetărilor, după ce autovehiculul și marfa au fost fixate criminalistic prin fotografiere.În urma cercetării s-a stabilit faptul că autorul, în calitate de tractorist la o societate comercială operator agricol, în mod continuat, a sustras din utilaj, în scopul însușirii pe nedrept pentru folosință la utilajul personal cantitatea respectivă de carburant.Cercetările se efectuează cu autorul în stare de libertate, însă în cauză s-a întocmit dosar penal.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Tractoare si Combine

Tractorul U651 care nu vrea să iasă ”la pensie”. Cosmin Turceanu, fermier: ”Face de rușine utilaje noi și scumpe!”

Tudor Bogdan

Published

on

Tractorul U651 care nu vrea să iasă ”la pensie”. Cosmin Turceanu, fermier: ”Face de rușine utilaje noi și scumpe!”
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Angelica Lefter – 30 septembrie 2020 21:32

Distribuie pe Facebook

Tractoarele românești Universal ai zice că se apropie de vârsta de pensionare. Multe ieșite pe poarta uzinei de la Brașov la începutul anilor 90, continuă să fie de bază în multe ferme din România. Dacă unii fermieri au preferat să le păstreze cu configurația de fabrică, alții le-au transformat în adevărați bolizi care dau ”rușine” unor modele noi, străine, care nu pot să opună rezistență la proba ”trasului” cu un U650 cu motor de MAN.În ciuda faptului că Guvernul vede tractoarele vechi, românești, la un viitor program ”Rabla”, mulți dintre cei care le dețin spun că nu le-ar da pe un voucher la care, mai apoi, au de pus o diferență serioasă pentru a se apropia de un utilaj nou, cu motorizare similară.Prețul unui U651 cu motor de MAN: 3.500 de euro de la un cunoscutCu două tractoare U650 lucrează pământul – circa 30 de hectare, și tânărul Cosmin Turceanu din localitatea Vânători – Popricani, județul Iași. La cei 21 de ani ai săi, a fost plecat la lucru în străinătate, iar când tatăl lui l-a sunat că un vecin vinde un U651 cu motor de MAN, Cosmin nu a stat pe gânduri și i-a zis părintelui să profite de oferta de 3.500 de euro pentru tractorul cunoscutului. ”Omul care a vândut s-a lăsat de agricultură și eu eram în străinătate, tata m-a sunat într-o seară să-mi spună că omul vinde tractorul, și i-am spus în secunda doi: mâine te duci și-l cumperi. Așa a fost, l-a cumpărat, merge enorm de bine, forță nu mai zic 163 de cai. Case IH Farmall 115, am un băiat aici, tot tânăr fermier, și-a achiziționat un tractor prin leasing, 50.000 de euro, 8.000 de euro rată pe an, dar mi se pare enorm de mult. Am zis să testăm tractoarele, sincer cred că l-am făcut de râs!”.Tractorul U651 este al doilea intrat în ferma de familie. ”Noi mai avem un tractor U650, dar fără motor nou pe el. Cel pe care l-am luat acum vreo 8 luni de la un vecin este adaptat cu motor de MAN, are 163 de cai putere. Ca să vă fac o comparație, dacă schimbam motorul pe tractorul vechi mă costa cu totul 3.000 de euro. Așa, cu 3.500 de euro, acum am două tractoare, ambele bune cu care lucrez. Chiar și acum sunt în câmp, pregătesc de semănat grâul”, ne-a explicat fermierul.Despre U651-ul cel ”nou”, Cosmin Turceanu are numai cuvinte de laudă. Se felicită că a ales bine, că nu a luat țeapă: ”Sunt și tractoare românești mult mai scumpe. Le-am văzut și eu pe anunțuri, arată bine, sunt recondiționate, dar nu poți știi de la cine iei tractorul, cât e de sincer. Așa, de la un cunoscut, știam exact ce iau, pe ce dau banii”.Tânărul ieșean rămâne consecvent și dă ferm din cap când spune că un tractor românesc trebuie să rămână la un preț decent. ”Am văzut și UTB-uri la 7.000 de euro, dar mi se pare exagerat, a înnebunit lumea! Nu-i nici confort, nu ai nimic, orice hop îl simți, dar își face treaba! Scaun am adaptat cu pernă de aer, la acesta nu i-am pus radio. La tractorul de acum este prima campanie, pe celălalt nici nu l-am pornit, însă amândouă sunt funcționale, deși acela are 20 de ani. Consumul e foarte mic, e motor mai nou, am arat cu el, avem un plug reversibil cu trei trupițe la el, merge ușor, consum mic, viteză. Tractorul pe care l-am achiziționat este U651, dar nu-l dau la Rabla în niciun caz! Tractorul românesc știu că-i al meu, știu că-l fac și desfac în curte, este din 1990, are motorul modificat, din 2013-2014, mai nou!”Tractorul U651 este înregistrat la Primărie, are numere ”galbene”. ”Mi se pare asta încă o prostie, o lege dată să înregistrăm la RAR tractorul. Cum să mă duc eu până în oraș să înregistrez tractorul?”, a mărturisit tânărul fermier.Cu combina românească SEMA are problemeCosmin Turceanu și-a încercat norocul și cu o combină românească SEMA care, însă, a clacat după mai puțin de 2 luni. ”Am achiziționat combina acum 2 luni tocmai de la Bihor, ne-a costat transportul 6.000 de lei, pe ea am dat 2.800 de euro, cu tot cu cap de porumb. O putem repara, am fost astăzi la 2 mari magazine de aici din Iași, dar nu sunt piese, trebuie să le facem noi la strug, să căutăm un meseriaș bun, e greu! Mai avem din campanie, dar o facem noi!”, spune tânărul.Tractorul nou, un visPentru ferma de familie unde terenul se lucrează cu două tractoare Universal, achiziția unui tractor nou pare un vis greu de realizat. Iar într-un an cum este 2020, în care de luni bune nu a mai plouat pe terenuri, acest vis se transformă în himeră.În acest context, fermierul ieșean spune că ”Rabla pentru Tractoare”, program propus recent de prim-ministrul Ludovic Orban, nu este un proiect viabil și că statul ar putea să facă mai multe pentru fermieri. ”Eu nu aș opta, sincer pentru un tractor nou, pentru că nu am forța ca să-l plătesc. Mi se pare enorm de mult o rată de 8.000 de euro pe an, nu scoți banii aceștia. În plus trebuie să pregătești terenul, trebuie dat fungicide, erbicide, îngrășământ, dacă ai prins doi ani fără ploaie, deja ai rămas și fără tractorul nou și ți-l ia și pe celălalt din curte! După aceea trebuie să-ți vinzi casa ca să mai cumperi un tractor! Eu am stat 2 ani în străinătate și mi-am luat o casă la 15.000 de euro, casa am luat-o de la niște tineri, este o casă frumoasă, am avut noroc cu ea, cereau 25.000 și le-am oferit atât și am bătut palma! Tractorul nou ar valora mai mult decât am dat pe casă”, își face calculele Cosmin.Până la utilaje noi, campania de semănat e un hop greu de trecutÎn finalul discuției cu tânărul Cosmin, tragem concluzia că până la a-și schimba tractorul, ieșeanul are baiuri mai mari și mai apăsătoare. Simți în glasul lui și îți confirmă și el verbal că este foarte dezamăgit de cum au evoluat lucrurile în acest an în curs. ”N-a mai plouat de 6 luni în zonă. N-am făcut nimic, nici porumb, nici floarea-soarelui, absolut nimic! Dacă nu mai plouă, nu mai punem nici grâu, ne lăsăm păgubași! Aseară, a plouat 2 litri pe metru pătrat. Dacă și la anul este tot așa, dăm faliment! Noi avem 30 de hectare, 16 hectare le lucrăm pe contracte, în rest, trăim de pe o zi pe alta, nu suntem firmă mare să avem sute de hectare! (…) Anul acest noi am pus grâu, floarea-soarelui, porumb și lucernă. Acum sunt la dat cu discul în bețele rămase de la floarea-soarelui și vreau să pun grâu, un hibrid mai bun, Glosa, încă nu am luat sămânța. Despăgubirile nu au intrat, nici nu cred că mai intră dacă s-au dus alegerile! Nu am avut culturi de toamnă pentru despăgubiri! Am făcut pentru porumb și floarea-soarelui, acum să văd dacă ne cheamă la APIA. Dacă scot o tonă la hectar e bine la porumb, eu am recoltat un hectar și am scos 7 saci de boabe! Am băgat atâția bani și nu am scos nimic, am investit, dar toată zona este așa! Am avut o pornire am crezut că dăm lovitura, că scoatem peste 8 ore la hectar. Avem un fermier mai mare în zonă, a băgat 500 de kg de azot la hectar, avea o pornire mare, într-o săptămână dacă nu a avut ploaie i-a ars toată cultura și are leasinguri la tractoare! Riscul este că dacă ai un an ca acesta și mergi pe leasing, riști să pierzi tot! Soluția ar fi ca la un tractor vechi să se dea unul nou, cu diferența foarte mică, dar nu o să vedem așa ceva niciodată”, și-a încheiat Cosmin Turceanu, tânăr fermier din Iași, relatarea pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Tractoare si Combine

Fermier, oprit de polițiști pentru că tracta o remorcă fără număr de înmatriculare sau înregistrare!

Tudor Bogdan

Published

on

Fermier, oprit de polițiști pentru că tracta o remorcă fără număr de înmatriculare sau înregistrare!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Roxana Dobre – 24 septembrie 2020 14:00

Distribuie pe Facebook

Fermier, oprit de polițiști din cauză că tracta o remorcă fără număr de înmatriculare sau înregistrare! Poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră efectuează cercetări pe numele unui bărbat care a fost depistat în trafic conducând un tractor ce avea atașată o remorcă fără număr de înmatriculare sau înregistrare, informează instituția.Potrivit sursei citate, în data de 21 septembrie, în jurul orei 12.00, pe timpul desfăşurării unei misiuni specifice de supraveghere şi control, polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Iaşi – au oprit pentru control, pe raza localității de frontieră Mânzăteşti, un ansamblu rutier, format dintr-un tractor și o remorcă, condus de un localnic în vârstă de 43 de ani.”La controlul de frontieră polițiștii au constatat că remorca în cauză nu avea aplicate plăcuțe cu număr de înmatriculare sau înregistrare. În urma verificărilor specifice efectuate, polițiștii de frontieră au stabilit că remorca nu este înregistrată sau înmatriculată”, arată sursa menționată.În cauză, se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tractarea unei remorci neînmatriculate sau neînregistrate.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.