Connect with us

Comert alimentar

Un nou brand în agricultura românească!

Petroniu Gabriela

Published

on

Un nou brand în agricultura românească!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile

Angelica Lefter – 28 mai 2020 10:43

Foto: presasm.ro
Distribuie pe Facebook

Un nou brand în agricultura românească! De-a lungul vremii asocierea s-a dovedit a fi o metodă care a dat roade, mai ales la nivelul agricultorilor, astfel că producătorii sătmăreni și-au unit forțele pentru producerea și comercializarea mai multor alimente cu specificul zonei.Asociația Pentru Dezvoltarea Rurală Sătmăreană, la inițiativa deputatului Magyar Lorand, a elaborat un sistem al produselor locale, mărci înregistrate, din județul Satu Mare. Acesta duce protecție și beneficii clare producătorilor locali și brandurilor locale aferente, potrivit presasm.ro.Pe 26 mai, Asociația a organizat prima ședință a comisiei de evaluare a produselor în vederea dobândirii mărcii înregistrate Produs Sătmărean.Zece producători care au depus o cerere în acest sens și care își desfășoară activitatea pentru producerea și comercializarea unor produse precum: miere, vin, patiserie, brutărie, ouă, legume agricultor, produse artizanale, au fost evaluați.Membrii comisiei de evaluare a produselor lucrează în diferite domenii: alimentar și sănătate publică, comerț, agricultură, istorie, design grafic și vor evalua obiectiv produsele în funcție de un sistem clar de criterii.Un prim criteriu va ține cont dacă producătorii au toate autorizațiile necesare pentru comercializarea produsului. În cazul agricultorilor, experți agricoli vor face verificări la fața locului. Aceștia vor verifica terenul cultivat, iar marca Produs Sătmărean se va acorda doar rodului verificat. Producătorul va putea folosi marca doar pentru ceea ce cultivă, nu și pentru fructele-legumele cumpărate de la en-gros.Producătorii locali care vor primi marca vor putea semnaliza aceste produse în piețele sătmărene pe un suport pe care va apărea sigla Produs Sătmărean.Marca se va folosi pe ambalajul produselor certificate conform manualului de identitate vizuală și va fi oferit sprijin în realizarea etichetelor pentru producătorii care vor solicita acest lucru.Asociația Pentru Dezvoltarea Rurală Sătmăreană a pornit acest proiect în 2018, urmând ca în 2019 să depună actele pentru înregistrarea mărcii, înregistrare finalizată în aprilie 2020.Sistemul de marcă și certificatul acordat de comitetul profesional garantează cumpărătorului că produsele sunt locale, iar calitatea este controlată. Scopul Asociației este de a-i susţine pe producătorii locali și de a promova produselor locale.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Comert alimentar

Borcanul cu miere la 11,99 lei i-a înfuriat pe apicultorii români! Păreri pro și contra despre oferta Lidl!

Petroniu Gabriela

Published

on

Borcanul cu miere la 11,99 lei i-a înfuriat pe apicultorii români! Păreri pro și contra despre oferta Lidl!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 12 octombrie 2020 14:49

Distribuie pe Facebook

Apicultorii români sunt revoltați după ce au sesizat că în weekend-ul trecut, un mare retailer a pus în vânzare un borcan de miere la 900 de grame la prețul promoțional de numai 11,99 de lei. Supărarea stuparilor este cu atât mai mare cu cât pe borcane nu este indicată țara de origine a mierii, ci se precizează că acestea conțin amestec de miere provenit ”din UE și din afara UE”.Într-o perioadă în care, din cauza pandemiei, târgurile apicole au fost închise, iar din cauza secetei, producțiile de miere sunt foarte mici, apicultorii au avut parte de un weekend groaznic în care au văzut cum românii s-au înghesuit să cumpere miere la ofertă dintr-un lanț de supermarketuri. În perioada 9-11 octombrie, Lidl a avut la ofertă mierea polifloră ”Taina florilor” cu o reducere de 40% de la 19,99 de lei, la un preț de 11,99 de lei, în limita a 10 borcane achiziționate.”Astăzi la Lidl, ”miere” de la Apicola Costache la 12 lei borcanul de 900 ml. Polifloră, necristalizată. Cumpăra lumea din greu…Ce ziceți de asta?”, este postarea de pe un grup de apicultori care i-a revoltat pe stuparii români.În cadrul comentariilor, apicultorii s-au arătat neîncrezători că borcanele ar conține, cu adevărat miere. ”Falsificată”, ”nu aș da nici la dușmani” sau ”sirop trecut prin gușa albinei, altfel nu-mi explic prețul așa de mic”, au fost câteva comentarii legate de mierea de nici 12 lei.Nu toți au fost însă ”contra” ofertei la mierea polifloră. ”Anul acesta cei de la Costache au achiziționat miere și cu 6,5 și cu 7 lei cu plata la 5 zile. Prețul la Lidl a fost o ofertă promoțională și doar pe stocuri limitate. Dacă faceți calculul, au profit, mai ales la cantitățile uriașe care s-au vândut”, este unul dintre comentariile apicultorilor care nu s-au arătat deranjați de borcanele la preț redus.”Taina florilor”, o etichetă nouă pentru mierea ”Moș Costache”Ce le-a atras atenția stuparilor a fost că desi borcanele erau etichetate cu brandul ”Taina florilor”, acestea sunt puse pe piață de Moș Costache, o societate din localitatea ialomițeană Ion Roată, care în trecut a fost ”protagonista” unui alt scandal. La acea vreme, tot la Lidl, borcanele de aproape un kilogram de miere erau comercializate la 9,99 de lei, iar în urma analizelor de laborator s-a dovedit că borcanele conțineau, în proporție de circa 76%, ”zahăr reducător, exprimat ca zahăr invertit”.Legea apiculturii nu se aplică pentru că MADR nu a emis normeleDiscuțiile și nemulțumirile apicultorilor nu ar fi existat dacă Ministerul Agriculturii își făcea treaba și nu încălca noua Lege a apiculturii. Astfel, prin Legea 79/2020, adoptată în acest an și publicată în Monitorul Oficial pe 15 iunie, se arată că ”Producătorii, procesatorii și comercianții sunt obligați să afișeze vizibil pe etichetă țara de origine pentru mierea de albine. Pentru amestecurile de miere provenite din comunitatea europeană și/sau țări terțe, producătorii, procesatorii și comercianții sunt obligați să afișeze vizibil pe etichetă țara sau țările de origine, după caz.”. Adică pe eticheta mierii ”Taina florilor” ar fi trebuit indicate exact țările din care provine mierea comercializată.Modificările aduse la Legea apiculturii nu se aplică pentru că Ministerul Agriculturii nu a emis normele de aplicare în termen de maxim 60 de zile, așa cum prevede noua legislație. Termenul pentru emiterea normelor a expirat pe 21 septembrie, însă abia săptămân trecută, MADR a convocat organizațiile de apicultori la o întâlnire pentru a stabili cum se vor aplica noile reguli din piața mierii comercializată în România.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Campanie a fermierilor la nivelul UE: ”Carnea este carne, iar salata este salată!”

Petroniu Gabriela

Published

on

Campanie a fermierilor la nivelul UE: ”Carnea este carne, iar salata este salată!”
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


Ionel Văduva – 11 octombrie 2020 06:33

Distribuie pe Facebook

Carnea este carne, iar salata este salată! Mary Pană, președintele Asociației Exportatorilor și Crescătorilor de Bovine, Ovine și Porcine (ACEBOP), a anunțat că organizațiile UECBV, COPA-COCEGA și AVEC au lansat la nivel european o campanie de susținere a votului amendamentelor 165 și 171 aduse strategiei „Farm to Fork” (De la furcă, la furculiță).Amendamentul 165 prevede ca produsele vegetale să aibă o etichetare corectă, gen „cârnați vegetali, friptură vegetală”, iar Amendamentul 171 urmărește să interzică „imitarea sau evocarea” produselor lactate pe ambalajele produselor vegetale.”O coaliție formată din 13 grupuri internaționale de mediu, bunăstarea animalelor și siguranța alimentelor a trimis o scrisoare comună deputaților europeni, îndemnându-i să respingă interdicția propusă prin Amendamentele 165 (produse vegetale cu etichetare “cârnați vegetali, friptură vegetală, etc”) și 171 (urmărește să interzică „imitarea sau evocarea” produselor lactate pe ambalajele produselor vegetale), la strategia Farm to Fork.Greenpeace, WWF, Biroul European de Mediu și alții susțin că planurile contrazic direct angajamentul UE de a promova mai multe diete pe bază de plante, ca parte a strategiei de sustenabilitate alimentară Farm to Fork.ProVeg, o organizație internațională de sensibilizare a consumatorilor pentru alimentele vegane, a lansat, de asemenea, o petiție pentru a opri deputații europeni să voteze amendamentele.O acțiune puternică a fost solicitată de UECBV, COPA-COCEGA, AVEC- pentru a asigura votul amendamentelor 165 și 171.Nu în ultimul rând, campania „Ceci n’est pas un steak” a prins amploare, consumatorul având dreptul de a alege ce consumă, de a fi informat în mod corect din etichetă și imaginea produsului.Să votăm acest tweet aici și să difuzăm cât putem de mult – pentru a demonstra că suntem pentru votul și aplicarea amendamentelor 165 și 171”, se arată în comunicarea publică a ACEBOP, organizație membră UECBV.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Comert alimentar

Controale la producătorii de LEGUME ȘI FRUCTE! Atestate de producător – ANULATE!

Petroniu Gabriela

Published

on

Insecticidul Coragen combate eficient dăunătorii, inclusiv Tuta absoluta! Este prietenos cu entomofauna utilă!
Apasa pe Imi Place sa fii la zii cu toate noutatiile


agrointeligenta.ro – 10 octombrie 2020 14:48

Distribuie pe Facebook

De la începutul anului 2020 și până în luna august, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a desfășurat acțiuni de control la nivel teritorial pe toată filiera de produs în domeniul comercializării legumelor și fructelor proaspete, de la producere până la comercializare, conform unui comunicat de presă remis de MADR.„Acțiunile de control desfășurate de inspectorii din domeniul legume-fructe din cadrul tuturor compartimentelor județene și a municipiului București au vizat atât producătorii agricoli persoane fizice, cât și operatorii economici/persoane juridice care desfășoară activități de comerț cu legume și fructe proaspete în piețele agroalimentare, market-uri, hipermarket-uri, piețe en-gros. În total, au fost controlați 4.320 de operatori”, se arată în comunicare.În ceea ce privește numărul amenzilor contravenționale, acestea au fost în număr de 144, cu o valoare totală de 222.400 lei. De asemenea, au fost aplicate conform legislației în vigoare 472 avertismente și au fost anulate 22 atestate de producător și carnete de comercializare, primăriile emitente fiind sancționate conform Legii nr.145/2014, cu amenda contravențională în valoare de 15.000 lei.”Dintre constatările inspectorilor în cazul carnetelor de comercializare/atestate de producător menționăm lipsa totală sau parțială a suprafețelor cultivate cu legume sau fructe, dar înscrise în atestate și carnetele de comercializare, ori lipsa avizelor consultative emise de Direcțiile pentru Agricultură Județene sau, după caz, asociațiile/organizațiile de producători„, precizează autoritățile.În cazul mai multor operatori economici ce desfășoară activități de comerț cu legume și fructe pe întreg teritoriul României, s-au constatat: lipsa documentelor de proveniență pentru loturile de legume și fructe expuse la vânzare în cadrul piețelor agroalimentare, lipsa totală sau parțială a elementelor obligatorii, conform sistemului de etichetare national și european, prin neafișarea originii produselor și/sau categoriei de calitate pentru loturile expuse la vânzare.Principalele neconformități constatate de inspectori la producătorii agricoli persoane fizice care își comercializează produsele obținute în gospodăria proprie pe baza atestatului de producător și a carnetului de comercializare în piețele agroalimentare au fost deficiențe de etichetare, prin neînscrierea pe etichetele de vânzare a denumirii producătorului agricol, a localității de origine și/sau a datei recoltării, necompletarea filelor din carnetul de comercializare, lipsa vizei anuale a carnetului de comercializare, ori comercializarea altor produse agricole decât cele obținute în gospodăria proprie.Acțiunile de control desfășurate de inspectorii cu atribuții în domeniul fructelor și legumelor din cadrul MADR s-au desfășurat cu o frecvență mai scăzută decât în alți ani, având în vedere unele măsuri de protecție împotriva răspândiri virusului SARS COV 2. Chiar și în aceste condiții, controalele vor continua atât în baza tematicii de control cadru aprobată de conducerea MADR, ca urmare a sesizărilor venite din partea consumatorilor sau ale operatorilor implicați pe filiera de comercializare, sau ca urmare a dispozițiilor conducerii Direcției Generale Control Antifraudă și Inspecții.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!





Source link

Continue Reading

Trending

Actual © 2020 AgroLocal.ro. Aggregatori de stiri in domeniul agriculturii din toata Romania.